Flerdagars-lopp Europa 2018

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 39644
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 39644

Guest
Hej!
Det är möjligt att det redan finns en liknande diskussion, men hittar ej i djungeln av trådar.

Jag letar i vilket fall efter en kortare flerdagars-lopp till nästa år, gärna i central eller östeuropa. 3-4 dagar är att föredra med lagom svårighetsgrad. Jag har ingen jätte-gedigen MTB-bakgrund men tar mig gärna an utmaningar.
Jag har googlat mycket men tycker det är supersvårt att avgöra hur tufft/svårt respektive lopp är och vilken typ av cyklist man bör vara för att överhuvudtaget tas sig igenom racet. Därför söker jag nu råd och tips här, har ni några förslag så hade jag varit tacksam!
För att ge er någon form av uppfattning av nivå på mig så cyklade jag ex Ränneslättsturen på 3.35 förkyld. Till nästa års olika lopp vill jag utvecklas rejält.

Hoppas någon har något tips, tack på förhand!

Tack! Det ser helt klart intressant ut! Är det välfungerande evenemangsmässigt?
Hur brukar det se ut med platser, går dessa åt fort så man behöver ligga ute i tid och boka?

Scottish sa:
Hur brukar det se ut med platser, går dessa åt fort så man behöver ligga ute i tid och boka?

Evenemanget har flutit på bra de två vändor vi varit nere i Polen.

Visst har det uppstått en och annan frustration men allt har löst sig i slutändan och för pengarna finns det nog inga lopp som är mer prisvärda för den nivån på cykling som erbjuds.

Både Beskidy och Sudety är riktigt riktigt utmanande där Beskydd är lite smidigare logistiskt pga att man bor och utgår från samma ställe samtliga dagar, på Sudety byter man boende 2-4ggr beroende på hur de drar bansträckningen.

Följer du länken i min profil så kan du läsa lite om mina och Jenscloudius äventyr i de posta bergen...

Senast ändrad:
Roger_Edvinsson sa:
Scottish sa:

Evenemanget har flutit på bra de två vändor vi varit nere i Polen.

Visst har det uppstått en och annan frustration men allt har löst sig i slutändan och för pengarna finns det nog inga lopp som är mer prisvärda för den nivån på cykling som erbjuds.

Både Beskidy och Sudety är riktigt riktigt utmanande där Beskydd är lite smidigare logistiskt pga att man bor och utgår från samma ställe samtliga dagar, på Sudety byter man boende 2-4ggr beroende på hur de drar bansträckningen.

Följer du länken i min profil så kan du läsa lite om mina och Jenscloudius äventyr i de posta bergen...

Stort tack för svar! Vad tror du, behöver man vara ute i god tid för att lösa startplats eller kan man ha lite is i magen?

Tillbaka
Topp