Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Hehe.. och jag som varit sjuk och fattig hela helgen, hållit vänner och bekanta härifrån och tillbringat alldeles för mkt tid med Happy... Skyller på min ungdomsalzheimer. ;)
Nu ska jag kolla min nyinköpta glugg!
Tack Expl., då har vi rett ut det här också. Bilder på lägenheten kommer senare, som utlovat, när jag har städat i ordning (ska bygga hylla i kväll, och i dagarna köpa kabelkanaler för att snygga till lite)
Du skall också få bilder, men måste också fixa iordning här lite, men framförallt vad bvore bilder på lägenheten utan cykel (dvs. den är ej ihopbyggd ännu) ;)
alla på HappyMTB vill säkert släpa på Big Betty däck;-)
ha det
Jan
Marcus Skrev:
-------------------------------------------------------
> Fick hem Cykloteket-katalogen och på sidan 97 står
> det så här:
>
> "Schwalbe Big Betty Ett perfekt däck för alla
> "Happy"-riders där ute. [...]"
>
> :)
Hehe, lite "Tjena-tjena kompis, special-pris - bara för dig! Tallrik-tallrik, allting på?" (Ständiga repliker på kebab-haken för de som inte är med på vad jag menar...)
jag kör på big betty o jag tycker de är grymma. Jag har skrivit artikeln om happy men det där lilla kommentar var mest ett skämt från mina kollegor mest för att reta mig....sen att de väger 880 gr det är en annan femma men jag bryr mig inte särskilt mkt om vikten på saker o ting heller
Steelisreal Skrev:
> yeahhh right
>
> alla på HappyMTB vill säkert släpa på Big Betty
> däck;-)
>
> ha det
> Jan
>
Nää, såna däck är på tok för mesiga för att släpa på! =D
Allt under kilot är lättviktsgrejjer..
Blev det en medium-heckler Simona?
Hoppsan! Där kom inlägg 1000... Den satt långt inne.
Nu ska jag se om jag klår TnT till 10000.. ;-)
yes, det blev en medium heckler med en 40 mm styrstam (raceface diabolous), perfekt. Angående Big Betty det är säkert därför att de är mesiga som de har fått en tjej namn ;)
Hehe, Tobe, dina ful-Diesel är överviktiga, mina(köpta sommaren -04) väger under kilot styck. Det märkliga är dock att även Fredrik Larsson vägde sina till 1274gram styck med sin nya Lidl våg, så det betyder väl att kanttråds Diesel numera är väldigt tunga jämfört med de vikbara som landar på runt 800gram... :-P
Big Betty ska jag släpa på en del i sommar, det ska bli skoj! :-)
1274g enligt nyinköpta Lidl-vågen... Känns inte riktigt som om det stämmer, diesel är mer lättrullat än mina dubbdäck, och dom väger runt kilot.. Kanske har fått tag i några skumma Dieselvarianter, eller så ljuger Continental eller min våg..
Eric: Mina Diesel med kanttråd väger ca 850gram, det stämmer med Cykelcitys vikt. Däremot verkar det finnas tyngre däck där ute på marknaden också, med samma märkning som de lätta och samma pris. Lite märkligt...
Om kanttrådsdiesel väger 850g, vad väger då de vikbara?
Jag har själv märkt att en del tillverkare snålar litegran med gummit på insidan av däcket för att spara vikt. Inte helt optimalt i alla situationer tcker jag. Själv lutar jag mer och mer åt att bara köra DH-däck. Då vet man vad man får. =)
Nix pix, sånna lättviktsdäck attraherar inte mig. Jag väntar på att alt vitbrunt fluff skall försvinna så jag kan sätta dit mina Schwalbe al mighty 2.6. 1500g genomslagsskydd med ett mönster som lämnar spår efter sig i asfalten.
Det lutar åt att jag kör lida loop med dem på. Det kan vara bra med rejäla däck ifall nån missar att vejja när man kommer =)
Ok, hur är Big B när det är blöt, lerigt och halt på
rötter och sten?
/Jerry
Simon Skrev:
> jag kör på big betty o jag tycker de är grymma.
> Jag har skrivit artikeln om happy men det där
> lilla kommentar var mest ett skämt från mina
> kollegor mest för att reta mig....sen att de väger
> 880 gr det är en annan femma men jag bryr mig inte
> särskilt mkt om vikten på saker o ting heller
>
> ::: work and no play is no good at all :::
Genomslagsskydd är bra grejer. Lätta däck är för fegisar och latmaskar!
Funderar på att Liquisole-förstärka mina Timberwolf 2,5:or invändigt. De väger ju bara 850g lite drygt. DH-varianten väger 1665g minsann! Måste ju gå att bygga lite DH-variant av ett par Race med ett par tuber Liquisole. :)
Marcus Skrev:
> Fick hem Cykloteket-katalogen och på sidan 97 står
> det så här:
>
> "Schwalbe Big Betty Ett perfekt däck för alla
> "Happy"-riders där ute. [...]"
Jag har inte tänkt på det så mycket, men det är ju egentligen genialiskt. Snacka om att rida på ett positivt varumärke. Frågan är vad som kommer sedan, vilka andra cykelbutiker som plockar upp det i sina produktbeskrivningar...
Fint med bakgrundsbilden från sommarens Kinnekulletur också på sida 122. På bilden kan man se Persa, Mr- och Mrs Kling, Max, Jomper, Pelle Hå och MatsS. Hoppas inte jag glömde någon nu, jag har inte katalogen framför mig.
Jaaaa, nu blir vi världsberömda i hela Tokholm! =)
Jerry Skrev:
> Ok, hur är Big B när det är blöt, lerigt och halt
> på
> rötter och sten?
> /Jerry
>
> Simon Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > jag kör på big betty o jag tycker de är
> grymma.
> > Jag har skrivit artikeln om happy men det
> där
> > lilla kommentar var mest ett skämt från mina
> > kollegor mest för att reta mig....sen att de
> väger
> > 880 gr det är en annan femma men jag bryr mig
> inte
> > särskilt mkt om vikten på saker o ting heller
>
> >
> > ::: work and no play is no good at all :::
>
>
>
>
> ---------------------
> Time ... enough!
>
> "Proud sponsor of Jomper 2005"
jag har inte kört länge på dem men de slits fortare enligt schwalbe ja
feffemannen Skrev:
> Simon Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > jag har gooey gluey, helt otroligt grepp i
> vått o
> > torrt
>
> Slits de snabbt? Eller du kanske inte kört så
> länge på dem?
>
> f
Jag fick min katalog idag och döm om min förvåning när jag tittar på bilden i "happy artikeln" och det är jag som står upp på våran Happy ride runt Kinnekulle. Kul :)
Har läst nu och det var en bra artikel om Happy, tack för den Simona ;-)
Men varför har dem lagt in artikeln och dem efterföljande sidorna två (2) gånger verkar lite som slöseri med papper. Från sidan 144 och fram till drygt 150 så finns det en extra upplaga!!