Flyga med cykel Nice Frankrike

nelson

Medlem
Ska åka ned till Nice om två veckor. Tänkte för första gången ta med cykeln på resan.
Problemet är att väskan är sjukt stor och inga biluthyrare verkar ha takräcken. Känns onödigt att
hyra en stor kombi eller skåpbil bara för att cykeln ska få plats. Vi är tre som ska ned plus en cykel och packning.

Har någon här tips på uthyrare som har takräcke eller dylikt eller andra erfarenheter om att flyga till Nice med cykel.

Tack på förhand

Rikhard

Handlar det bara om att ta sig in till Nice eller Antibes? I så fall, ta bussen in med väskan och låt de andra ta bilen. Bussen i nice är snabb smidig och billig

Instämmer med föregående talare, med reservation för att vi båda missförstått. Från flygplatsen i Nice går en buss 250 mot Cannes, passerar alla olika samhällen längs vägen, bla Antibes. Resan kostar 8€ och du kan enkelt ta med din cykelväska, jag har gjort det utan problem.

Tänkte det som går längst kusten. Skulle då hoppa av i Ventimiglia. Lite omständigt skönast vore ju förstås att kunna ta bilen.

Borde inte vara några problem med cykeln på tåget. Men det blir ju lite bytande. Kommer inte ihåg hur det är nu. Är inte säker på att flygbussen går via centralen i nice.

Ett alt som vi praktiserade i vintras (iofs med lagg) är ju att ta med eget takräcke för rails och ett gäng remmar. Att få fatt i bil med rails är inga problem vettu.

/ Andreas

Vi var nere i April och tog tåg från Antibes till Menton, senare också till Ventimiglia i Italien, samma tåg. Igentligen får man inte ha hojen med i rusningstrafik men sätter man sig långt bak så brukar de bara muttra lite men låta det gå, det finns upphängningskrokar i flera vagnar för cyklar.

6 mil in, tja...det kan jag inte svara på men spontant tror jag inte att det är något problem, detta är ju cykelländer, det är inte som i Skandinavien generellt.

Beträffande trampandet så körde vi en morgon från Antibes ut till Menton via kusten, det är omkring 6 mil och väldigt vackert om än trafikerat. Så du kan ju alltid ta tåget till Ventimiglia och sen trampa en bit....

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp