Egress
Aktiv medlem
Flytt-tips för MTB-cyklist?
En av mina cykelvänner här i Australien har funderingar på att flytta till Sverige och jag blev tillfrågad vart i landet han borde kolla efter boende för att maximera åtkomst till fina MTB-leder och annan bra cykling. Eftersom jag flyttade hit innan jag hittat passionen för annan cykling än BMX, så kunde jag inte ge ett bra svar för jag har nästintill noll koll.
Så, om en person vill flytta till Sverige och kan välja fritt vart i landet han ska bosätta sig, vilka orter borde han titta närmare på?
Personen i fråga är en inbiten XC-cyklist (ofta singlespeed), men gillar även heldagsturer samt AM/Enduro. Tillgång till liftburen cykling är inte ett krav. Han gillar att trampa uppför. Han gillar även grusväg och landsväg då och då.
Så, om en person vill flytta till Sverige och kan välja fritt vart i landet han ska bosätta sig, vilka orter borde han titta närmare på?
Personen i fråga är en inbiten XC-cyklist (ofta singlespeed), men gillar även heldagsturer samt AM/Enduro. Tillgång till liftburen cykling är inte ett krav. Han gillar att trampa uppför. Han gillar även grusväg och landsväg då och då.
Senast ändrad: