Focus Fatboy värd pengarna?

Kimda

Ny medlem
Hej igen...

Det är nog min tredje tråd angående cykelköp så...sorry för det...men det är ju så rackarns svårt att bestämma sig.

Åkte på att byta bil för ett par veckor sedan så prissumman för den nya cykeln har fått justeras lite.
När jag senast funderade på en Fatboy (2007) blev det en Merida Matts Miami (som jag har kvar och är nöjd med) men nu har jag ju börjat fundera på en hoj till.
Fatboy: http://www.focus-bikes.com/gb/en/bi...hardtail/subcategory/sport/model/fat-boy.html
Den finns att köpa på Hagacykel i Linköping (trivs riktigt bra med dem) för 6500 kr vilket jag tycker känns som ett helt ok pris.
Den är specad som min Merida förutom att det är skivbroms på Focusen vilket jag är rätt nyfiken på.
När jag kikar på komponenterna känns det som att det är rätt mycket cykel för pengarna i alla fall.

Tacksam för lite insikt :)
//Kimda

Körde själv på en Focus Fatboy i 2 år och var nöjd med den. Gaffeln är ju rätt tråkig annars ser specen väl bra ut. Jag bytte ganska snabbt gaffel på min (satt en Manitou Axel på) till en Tora 318 och då blev det en helt annan cykel.

Eftersom du verkar ha kört en del innan så kanske det skulle vara värt att leta efter en cykel med lite bättre gaffel om budgeten tillåter det. Alternativt testa vad du tycker om RST gaffel först och sedan uppgradera. En Tora eller motsvarande är inte så dyra.

Värt att nämna är väl också min Focusram gav upp efter 2 år, fick en liten spricka i ramen.
Dock tror jag att det mer mest berodde på att jag överkörde ramen med en gaffel med mer slaglängd än vad som är tillåtet för ramen :)

Tillbaka
Topp