För tighta bakramar på trehjulig sparkcykel av kolfiber

Ulrica_

Medlem
Halloj! Ny här och har sökt i forumet efter ett svar på mitt dilemma.
Fråga: Kan man böja ut bakram av kolfiber för att få plats med cykelhjulet?
Jag har köpt en trehjulig sparkcykel (Stealth carbon racing cart) för min draghundsträning. Den är gjord i kolfiber och antingen har tillverkaren skickat med fel navstorlek på bakhjulen, eller så har cykeln legat under tunga saker under transporten och blivit klämd på något sätt. Alla utstickande delar (där hjulen ska skruvas fast) hade fula skrapsår från transporten så det förvånar mig inte om cykeln har deformerats. Jag har mailat företaget, men de kanske inte kan hjälpa mig. Verkstaden ligger i Italien. Vad tror ni? Kört eller? Tacksam för alla idéer!

Är det en sån här? https://axaeco.se/product/stealth-carbon-racing-cart/

I så fall är ramen av aluminium, det är bara gaffeln som är i kolfiber. Men generellt sett går varken aluminium eller kolfiber att böja tillbaka om det deformerats, det är spröda material. Reklamation är nog bästa vägen att gå.
Ja, det är modellen med hyrdrauliska skivbromsar. Åh vad tråkigt! Det var en förfärlig transport. Postnord klarade inte sitt uppdrag. Så cykeln åkte tillbaka till Italien när den hade nått Danmark. Tror det tog 6 veckor innan cykeln kom fram. Utlovat var 1 vecka.

Ja, då få jag se vad tillverkaren säger. Väldigt dyr cykel. Jag hade så sett fram emot träning och tävling med denna.

Tillbaka
Topp