Förändrad maxpuls...?
Har sedan jag skaffade pulsmätare konstaterat att min maxpuls vid lvg-cykling är 179 slag. (Ja, jag är en gubbjävel på +45...) De senaste vändorna har jag dock till min förvåning upptäckt att det börjat skena iväg. Tickar iväg mot 180, 183 och nu senast igår 186 slag! Vaffan kan det vara frågan om? Dags att sätta sig i väntrummet på hjärtintensiven? Smygande infektion i kroppen eller vad kan det vara? Någon som varit med om nåt liknande eller som har tips i ämnet?
Vändorna jag kör är sisådär 70 - 100 km, 2 eller 3 ggr i veckan med ett snitt runt 29 - 31 knyck i allmänhet. Pulstopparna kommer i herrejösses-backar när jag tar i som fan. Dock, som sagt, där jag brukar ha 179 ligger jag nu på över 185. Dags att börja med boule istället?
/K
Vändorna jag kör är sisådär 70 - 100 km, 2 eller 3 ggr i veckan med ett snitt runt 29 - 31 knyck i allmänhet. Pulstopparna kommer i herrejösses-backar när jag tar i som fan. Dock, som sagt, där jag brukar ha 179 ligger jag nu på över 185. Dags att börja med boule istället?
/K