Förbättra lådcykels vinteregenskaper
Hjul: De smala 20" hjulen är värdelösa så fort det blir lite snö ute, funderar på att byta dessa mot större och bredare. Detta skulle också innebära mycket bekvämare åkning för barnen i lådan som nu studsar runt lite för mycket. Då detta ska göras på en tight budget och fat-grejer verkar allt annat än lågbudget kinar jag på alibaba för hjulet. Gör jag bort mig fullständigt då? Ha i åtanke att prestandan på hjulen är inte högsta prio då hela ekipaget väger över 70kg tomt redan. Lättrullade däck bör jag nog försöka ha iaf. Jag har hittat fat-framhjul för ca 1800kr st utan däck på xxl men tycker det känns i överkant och skulle gärna hitta billigare. Borde gå få hem från ali för ca 1000kr st men köper ju hellre här hemmifrån. Har försökt på köp och sälj här på happy utan framgång.
Bromsar: sitter nu v-bromsar fram men planerar att bygga en frambroms av ett HS33 handtag och en split till 2st Shimano BR-MT400 ok. Det bör räcka ypperligt för den här applikationen och man slipper nuvarande problem med frusna vajrar.
Bak blir det en HS33 jag har liggande redan.
Tankar på allt detta?
Bromsar: sitter nu v-bromsar fram men planerar att bygga en frambroms av ett HS33 handtag och en split till 2st Shimano BR-MT400 ok. Det bör räcka ypperligt för den här applikationen och man slipper nuvarande problem med frusna vajrar.
Bak blir det en HS33 jag har liggande redan.
Tankar på allt detta?