Jag tycker att sernevi och clnr på ett bra sätt sammanfattar varför jag gillar happy just som det är:
"jag tror den stora skillnaden mellan nya happyiter som vill dela upp forumet och äldre som vill ha det som det är, är att när man är ny är man intresserad av en speciell sak, säg mtb t ex. (det vore bara dumt att kategorisera hårdare än så, för ärligt talat, var drar man gränsen mellan AM och XC t ex?)
Sedan, när man hängt här ett tag och tyckt lvg-hojar är för benrakande lycraspejsare (finns iofs inom obskyra mtb-kretsar också, men det är bara konstigt), börjar man tycka att, fan, det finns ganska snygga racer-hojar ändå. Så börjar man kolla de trådarna också. Och CX, vad fan ska man med det till? Jo men det verkar cool. Och klart man måste ha en fixie att köra till jobbet/skolan på!
Vips har man börjat kolla de flesta trådar, utöver de som är "interna" (jag kollar t ex aldrig stockholmstrådar om det itne står "RR" eller likannde så man kan förvänta sig massa smarriga bilder), och då blir det bara jobbigt och man skall behöva hoppa mellan kategorier och grejer, nej fy! Bättre att bara hoppa tillbaka till forumet och surfa runt lite!"
"Jag har märkt att på de flesta uppdelade fora jag frekventerar så använder jag funktionen "visa nya inlägg sen sist" så att jag se alla nya inlägg utan att behöva ha koll på subfora! Uppdelning skapar bara förvirring!"