Förra årets XT = detta årets SLX

Whoever

Medlem
Måste bara höra efter här, var in och pratade med den lokale cykelhandlaren om cyklar igår, han påstod att som rubriken lyder, att förra årets XT är detta årets SLX, och att förra årets SLX blir detta årets Deore.
Jag har försökt googla mig fram till ett svar men det enda jag lyckades hitta var en sida som påstår att vissa tekniska lösningar från XT kommit till SLX, enda problemet är att den artikeln är från 2012. (http://www.pinkbike.com/news/Shimano-2013-First-Look-Affordable-SLX-Ensemble-Supercharged-Wit.html)

Är det någon som vet hur det faktiskt ligger till med det här? Och helst kunna ge en källhänvisning.

Vissa saker från de dyrare grupperna hamnar i de lägre grupperna alltefterssom de uppgraderas men att säga att årets SLX är samma som fjolårets XT är fel.

/T

Men tanken är god fastän den är fel. Shimano skulle bara behöva ta fram ett nytt system varje år med möjlighet att lätt byta dekalen.
Lite som man gör klädbranschen. ;)

Hm, då låg det ändå lite i det han sa. Men som ni föreslagit tror jag att det är bäst att vända sig någon annanstans för att köpa cykel.

Tillbaka
Topp