Försäkring på cykel?

colan

Ny medlem
Försäkring på cykel?
Om man blir bestulen på cykeln, måste man visa kvittot på låset man har köpt?
Har läst att man kan få avdrgad beroende på vart cykeln stod.
Men om jag blir bestulen utanför ica butik, blir det något avdrag då?
Annars får jag väl säga cykeln blev stulen innanför porten bara.
Hemförsärking gäller väl också elcykel?
1500 kr i självrisk, om man inte kommer använda cykeln efter ett tag, tex resa bort, så kan man passa på att bli av med cykeln genom bara ställa den i stan, med eller utan lås.... förslagsvis utan lås och säga den var låst.....
Vad kan hända liksom?

Försäkring på cykel?
Man får ju hoppas det inte spelar nån roll om jag köper en cykel för 12 000 eller 19 000 kr, tex att dem undersöker ärendet djupare då. Väljer ju såklart hellre den för 19 000 då såklart.
Tänkt ha cykeln 1/2 år.
Inte direkt olagligt att göra så..... dock så kommer den ju så olåst, blir ju svårare för någon att stjäla en tung elcykel med bygellås. Tar dem kanske hjulen etc och är jag i svårare sits.

Försäkring på cykel?
colan sa:
Man får ju hoppas det inte spelar nån roll om jag köper en cykel för 12 000 eller 19 000 kr, tex att dem undersöker ärendet djupare då. Väljer ju såklart hellre den för 19 000 då såklart.
Tänkt ha cykeln 1/2 år.
Inte direkt olagligt att göra så..... dock så kommer den ju så olåst, blir ju svårare för någon att stjäla en tung elcykel med bygellås. Tar dem kanske hjulen etc och är jag i svårare sits.

Varför stjäl du inte en cykel istället, och bara ställer den någon stans när du inte behöver den längre? Då slipper du ju dessutom hålla på med försäkringsbolaget.....;)

Försäkring på cykel?
Har jag förstått det rätt när du säger att du tänkt köpa en cykel, ha den i 6 månader och sedan försöka få den stulen så att du kan få ut pengar på försäkringen?

Hmmm....det var ju ett intressant sätt att resonera på.

Försäkring på cykel?
barbaresco sa:
colan sa:
Tänkt ha cykeln 1/2 år.

Varför stjäl du inte en cykel istället, och bara ställer den någon stans när du inte behöver den längre? Då slipper du ju dessutom hålla på med försäkringsbolaget.....;)

Bättre. Lär ju va mycket lägre straff för cykelstöld än försäkringsbedrägeri också win win

Försäkring på cykel?
Men grabbar,
Vad kan hända liksom?
Hur ska dem kunna bevisa försäkringsbedrägeri?
Då måste ju någon filma.
Förklara hur?
I någon konstigt situation, kan man säga, man trodde man låste den med riktiga låset, om sådan situation skulle hända.

Kommer ju cykla till en plats, låsa den fast men enkelt lås. Sedan lämna den där över natten.
Nästa dag bort = jag får försäkringspengar minus självrisk.
Ja, ja är seriös..... jag betalar hemförsäkring och skatt, klart som fan man får ta för sig då.

Försäkring på cykel?
colan sa:
Har fått pappren från polisen och ska skicka dem vidare till försäkringsbolaget, sedan så ska kvittorna med allt skickas till bolaget. Tror att pengarna tidigast är på kontot på fredag.
Eftersom min pappa sa att cykeln blev stulen i Kiel :(, så förlorar jag självrisken som jag hade köpt till.

Inte 1a ggn lr? suck.

Försäkring på cykel?
colan sa:
Men grabbar,
Vad kan hända liksom?
Hur ska dem kunna bevisa försäkringsbedrägeri?
Då måste ju någon filma.
Förklara hur?
I någon konstigt situation, kan man säga, man trodde man låste den med riktiga låset, om sådan situation skulle hända.

Kommer ju cykla till en plats, låsa den fast men enkelt lås. Sedan lämna den där över natten.
Nästa dag bort = jag får försäkringspengar minus självrisk.
Ja, ja är seriös..... jag betalar hemförsäkring och skatt, klart som fan man får ta för sig då.

Jah betalar också skatt, betyder det att jag för köra över dig? Man måste ju ta för sig liksom :p

Försäkring på cykel?
Jah betalar också skatt, betyder det att jag för köra över dig? Man måste ju ta för sig liksom :p[/quote]
Ja, man får göra vad man vill, men då får man också ta konsekvenserna.

Försäkring på cykel?
Alltså vart fan är samhället på väg. Idioter som den här gör ju att vanliga normala människor får slita som fan för att få ut försäkring när någonting händer. Man blir fan mållös.

Försäkring på cykel?
toysc sa:
Men är det ett DÅLIGT skämt eller ren idioti ??
Varför skulle det vara idioti? Förklara varför?
Jag tar bara för mig, och förlorar mindre pengar än om jag ska punga ut 15k och sedan säljer cyklen för 8k.
Det är väl inte olagligt att få cykeln stulen? Så får man se det isåfall. Jag får bara min cykel stulen. Går ju inte bevisa..... kom igen.

Försäkring på cykel?
colan sa:
toysc sa:
Jag tar bara för mig, och förlorar mindre pengar än om jag ska punga ut 15k och sedan säljer cyklen för 8k.
Det är väl inte olagligt att få cykeln stulen? Så får man se det isåfall. Jag får bara min cykel stulen. Går ju inte bevisa..... kom igen.

Om du talar om var du bor så kanske nån kommer och tar för sej... ;-D

Försäkring på cykel?
Det är inte olagligt att få sin cykel stulen. Däremot är försäkringsbedrägeri väldigt olagligt.

colan sa:
Vilket criminal mastermind, förresten! Varför inte sälja cykeln för 8 kkr, anmäla den stulen och håva in försäkringspengarna också?

Senast ändrad:
Försäkring på cykel?
frause sa:
Det är inte olagligt att få sin cykel stulen. Däremot är försäkringsbedrägeri väldigt olagligt.

colan sa:
Vilket criminal mastermind, förresten! Varför inte sälja cykeln för 8 kkr, anmäla den stulen och håva in försäkringspengarna också?
Hahah, du var en skön snubbe :D Skönt att slippar höra alla sura kommentarer.
Började bli orolig att alla var sådana surgubbar...... märker ute i trafiken hur många är sura..... jag är då aldrig sur, är bara optimistisk, det är min målsättning i alla fall och mår mycket bra så..... alla sköter sitt.....

Försäkring på cykel?
colan sa:
frause sa:

colan sa:
Började bli orolig att alla var sådana surgubbar...... märker ute i trafiken hur många är sura..... jag är då aldrig sur, är bara optimistisk, det är min målsättning i alla fall och mår mycket bra så..... alla sköter sitt.....

Du spelar över i ditt trollande. Nu tror ingen att du menar allvar längre :)

Försäkring på cykel?
Du säger att du sköter ditt, men om du ser till att få hojjen snodd och claimar på försäkring så sköter du inte ditt. Vi i samma försäkringsbolag sköter ditt, vi betalar åt dig. Sköt dig själv som du säger, snika på andra är INTE att sköta sig själv.

Försäkring på cykel?
colan sa:
frause sa:

colan sa:

Javisst! Annars kan vi ju skippa försäkringsbolaget helt och ge pengarna direkt till dig. Har du swish?

Försäkring på cykel?
colan sa:
toysc sa:

Är det någon vuxen som sagt att du måste "ta för dig"? Ser du inte det juridisk och moraliskt tveksamma i detta så är du att beklaga, då kommer du säkert göra många människor besvikna även på andra sätt.......

Försäkring på cykel?
Colan saknar nog bara en adekvat uppfostran. Tyvärr så tycker vissa mindre intelligenta att bedrägeri är ok, andra har en annan gräns och spöar eller våldtar folk, fast med samma motivering ''alla sköter sitt''. Samhället är skit.

Försäkring på cykel?
köp en brompton och ta med den in i affären.

eller en standardcykel med 26 tums hjul. dom är helt iskalla på hälerimarknaden. ratas garanterat av buset.

Tillbaka
Topp