Försäkringsbolaget nekade mig ersättning
Hej,
Mitt försäkringsbolag nekade mig ersättning.
Gjorde dem rätt? Har vi bara försäkring om cykeln blir stulen?
Jag var ute på en cykeltur med ett par kompisar när jag plötsligt får framhjulsläpp på stigen och framhjulet glider in i en stor sten och jag och cykel kastas ut i blåbärsriset.
Jag klarade mig bra förutom nått blåmärke och svullet knä.
Framhjulet (kolfiber, roval 29 controll sl) får ett rejält hack, typ knäckt där stenen slagit i och är nu obrukbart.
På något sätt har min GPS slagit i något hårt i färden och skärmen har spruckit (Garmin 1040).
I övrigt verkar cykeln klarat sig bra.
Prylarna är mindre än 1 år gamla.
Jag tänkte att de sakerna borde täckas hemförsäkringen.
Vi har If stora villaförsäkring/stor hemförsäkring. Försäkringen har en otursförsäkring som ska täcka när saker går sönder "oförutsett", men de verkar inte tycka att det gäller cyklar. Någon som vet?
"Hej!
Vi har fått din anmälan och vi beklagar det som hänt.
Din hemförsäkring gäller inte för den här typen av händelse när det sker en cykelolycka i skogen och vi kan därför inte hjälpa dig denna gång."
Mitt försäkringsbolag nekade mig ersättning.
Gjorde dem rätt? Har vi bara försäkring om cykeln blir stulen?
Jag var ute på en cykeltur med ett par kompisar när jag plötsligt får framhjulsläpp på stigen och framhjulet glider in i en stor sten och jag och cykel kastas ut i blåbärsriset.
Jag klarade mig bra förutom nått blåmärke och svullet knä.
Framhjulet (kolfiber, roval 29 controll sl) får ett rejält hack, typ knäckt där stenen slagit i och är nu obrukbart.
På något sätt har min GPS slagit i något hårt i färden och skärmen har spruckit (Garmin 1040).
I övrigt verkar cykeln klarat sig bra.
Prylarna är mindre än 1 år gamla.
Jag tänkte att de sakerna borde täckas hemförsäkringen.
Vi har If stora villaförsäkring/stor hemförsäkring. Försäkringen har en otursförsäkring som ska täcka när saker går sönder "oförutsett", men de verkar inte tycka att det gäller cyklar. Någon som vet?
"Hej!
Vi har fått din anmälan och vi beklagar det som hänt.
Din hemförsäkring gäller inte för den här typen av händelse när det sker en cykelolycka i skogen och vi kan därför inte hjälpa dig denna gång."