Stefan_Nhn
Ny medlem
Första ½långa turen med SPD...
...blev ca 2 mil med ett antal stopp för att träna på att komma ur pedalerna. ENDAST EN (1) VURPA blev det vid en av testerna :D Stannade liite för tidigt innan jag hann få föttrna ur pedalerna. Hade det funnits någon skogshuggare i närheten så hade man väl hört honom skrika "TIIIMMEER" :D Första tanken när jag vurpade var hur många som såg mig vurpa!?!?!? Sedan upp fort och trampa vidare som om inget hänt.
Efter vurpan så blev man väl kanske lite överdrivet försiktig och vred ur i GOD tid innan man stannade.
Körde endast asfalt, grusväg och lite mjuk sand vid denna premiärtur. Dock räknar jag att det kommer bli fler vurpor (skvalra inte för min sambo bara).
Hur gick det för er vid premiären med SPD?
Sedan en liten fråga angående rundtramp. Jag rundtrampar (så gott det nu går) endast när jag sitter, men undrar om det går att rundtrampa stående också? Tänkte främst då i lite brantare uppförsbackar där man måste/bör stå upp för att behålla farten.
Efter vurpan så blev man väl kanske lite överdrivet försiktig och vred ur i GOD tid innan man stannade.
Körde endast asfalt, grusväg och lite mjuk sand vid denna premiärtur. Dock räknar jag att det kommer bli fler vurpor (skvalra inte för min sambo bara).
Hur gick det för er vid premiären med SPD?
Sedan en liten fråga angående rundtramp. Jag rundtrampar (så gott det nu går) endast när jag sitter, men undrar om det går att rundtrampa stående också? Tänkte främst då i lite brantare uppförsbackar där man måste/bör stå upp för att behålla farten.