Första FS.

Hepma

Medlem
Första FS.
Hep, åldern... har tagit ut sin rätt och tänker grå från en HT till FS. Jag cyklar mest i Hellas/Ursvik, gillar flowiga stigar kryddat med stök och bröt. Kommer aldrig att bomba på utför eller börja hoppa i någon utsträckning. Har googlat fram två heta kandidater som jag tacksamt tar emot lite kommentarer om.

https://www.biketart.com/bikes-c1/m...dium=Affiliate&utm_campaign=^^^campaign_id^^^

https://www.cykloteket.se/artikel/specialized-stumpjumper-fsr-comp-29/

Alla tips är förstås välkomna. Budget 30+, 29" och gärna singelklinga).

Första FS.
För den sortens pengar så hade jag inte valt aluminiumram. Många tror att kolfiber bara gör cykeln lättare men det finns viktigare fördelar: Kolfiberramar är byggda för att flexa i 'rätt' riktning och absorberar småvibrationer bättre än aluminuim. Kolfiberramar tål även mer stryk än aluminium. Du bör inte ha några problem att hitta en FS i kolfiber för kring 30kkr. Vad kostar den Sturmpjumpern som du nämner ovan med kolfiberram?

Första FS.
Hepma sa:
Hmm, det är man uppe på 40 och det är för mycket.

Okej, jag tyckte att du skrev 30+ däruppe.

Specialized är ett 'fint' märke och du betalar en del extra för att det ska stå det namnet på ramen. Är du bara intresserad av en bra hoj så finns det andra alterantiv där du får en kolfiberram för kring 30kkr. Här är ett exempel:

https://www.canyon.com/en-se/mtb/lux/lux-cf-6-9-pro-race.html

Men det finns nog andra, förutom Canyon, också.

Första FS.
Jag köpte precis fjolårets Trek top fuel 8, den kan jag rekommendera.
Kör inte heller något utför utan precis som du.

Bilagor

• IMG_5911.JPG
    IMG_5911.JPG
    746.9 KB · Besök: 16
Första FS.
Fulkinesen sa:
Hepma sa:
Hmm, det är man uppe på 40 och det är för mycket.

Okej, jag tyckte att du skrev 30+ däruppe.

Specialized är ett 'fint' märke och du betalar en del extra för att det ska stå det namnet på ramen. Är du bara intresserad av en bra hoj så finns det andra alterantiv där du får en kolfiberram för kring 30kkr. Här är ett exempel:

https://www.canyon.com/en-se/mtb/lux/lux-cf-6-9-pro-race.html

Men det finns nog andra, förutom Canyon, också.

Absolut canyon, men inte en Lux om man inte ska tävla och köra vill kunna köra lite stök och bröt. Stumpjumper (spectral) eller möjligen Camber (Neuron) precis som TS är inne på är mer rätt isf.

Första FS.
Alltid ett jävla tjat om att specialized är ett finmärke och att det kostar extra mycket för att det står specialized på ramen. Dom är inte mycket dyrare än andra och glöm inte den goa känslan i cyklarna som specialized har.
Finns dessutom återförsäljare överallt till S så alltid ett tryggt köp och lättsålda är dom också när det är dags för ny hoj.

Första FS.
Tack för alla tips. Canyon Lux känns för race'ig. Haft tre olika Spez och varit myclet nöjd men är nyfiken på ett annat märke nu. SC Tallboy ligger bäst till men Whyte'en är också högintressant, kanske lite extra om det kommer finnas en svensk återförsäljare.

Första FS.
D i U sa:
Alltid ett jävla tjat om att specialized är ett finmärke och att det kostar extra mycket för att det står specialized på ramen. Dom är inte mycket dyrare än andra och glöm inte den goa känslan i cyklarna som specialized har.
Finns dessutom återförsäljare överallt till S så alltid ett tryggt köp och lättsålda är dom också när det är dags för ny hoj.

Man betalar visserligen "extra" för att det är en Specialized, på samma sätt som man betalar "extra" för alla hojar man köper i butik Det man får för pengarna är, oftast, snabb hjälp när något strular.

Första FS.
Hepma sa:
Tack för alla tips. Canyon Lux känns för race'ig. Haft tre olika Spez och varit myclet nöjd men är nyfiken på ett annat märke nu. SC Tallboy ligger bäst till men Whyte'en är också högintressant, kanske lite extra om det kommer finnas en svensk återförsäljare.

Santa e härliga grejer, var hade du tänkt dig köpa den ifall valet faller på SC?

Första FS.
Hepma sa:
biketart.com har den inne och skickar till Sverige. Har försökt snoka upp en svensk återförsäljare men inte hittat någon.

Jag köpte min Santa av tindeberg.se men dom har bara haft bronson å nomad i några få ex, cykelmagneten verkar inte vara att lita på heller.
Jag måste kolla in sidan du hittat om det finns några t shirts å sånt att beställa, köpa direkt från SC i USA kan bli dyrt om tullen lägger sig i.

Tillbaka
Topp