Första hojen (racer isch)

b0jaka

Medlem
Första hojen (racer isch)
Tjoflöjt!
Jag behöver input på val av första cykel...
Jag är 189cm och totalt orörd när det kommer till cyklar.
Hyfsat med flåset.

Vill ha en bra cykel att åka båda i stan med men även hem till grannbyn ca 4 mil och självklart även längre svängar.
Spånar på att dra av klassikern så det är bra om cykeln lämpar sig runt vättern.
Försöker hålla mig under 10k.
Har kikat på:
Mekk Pinerolo SE 0.4 Racercykel (105 - 2016)
http://www.wiggle.se/mekk-pinerolo-se-04-racercykel-105-2016/
Eller kanske någon av Verenti Technique varianterna... Bianchi Via Nirone 105 känns också intressant.
Vad jag läst mig till är 105 gruppen the shit.


Tacksam för all hjälp och hej på er Happy peops.
MVH Andreas
 
Senast ändrad:
Första hojen (racer isch)
Val av grupp är inte så kinkigt. Se till att få en modern hoj som passar i storlek så löser sig resten. Bra däck, väl underhållet/justerat, passande sadel och bra skor/pedaler så kommer den att göra jobbet oaktat vad det står på bakväxeln.
 
Första hojen (racer isch)
Vilken modern racer som helst kommer att bli utmärkt så länge som den är lagom stor så att du kan hitta en sittställning som passar. Vikt, grupp och antal växlar är mindre intressant, det värsta som kan hända är att du får lite extra träning. Tänk på att budgeten ska räcka till vettiga skor och cykelkläder också
 
Första hojen (racer isch)
b0jaka sa:
Vad jag läst mig till är 105 gruppen the shit.
Man kan tro det men jag är inte så säker på att det ska vara 'the' i den meningen :-)
[Inget fel på 105, men det är nog inte fel på något utan bara claris/sora som är lite "meh".]
[Annars är det skit samma egentligen om det står Shimano / SRAM (gillar jag, men är inte så vanligt i år) eller Campagnolo (fast det är mindre vanligt i år och i fjol).]
 
Tillbaka
Topp