Första svensksålda cykeln från Storck

Fnord

Medlem
Nu hoppas jag på en mild och lång höst så att jag hinner njuta en del av cykeln innan vintern kommer.

Nu måste jag bara bestämma om jag ska köra vättern eller ej.
Ride of hope har jag redan bestämt mig för att köra, och nu har jag en fin cykel till det också.
Snart kommer även matchande flaskhållare, sen blir det nog en ny sadelstolpe också. Kanske nya hjul om jag får råd.

Ramen och cykeln känns hur stabil och snabb som helst. Kan väl bli bättre med andra hjul framförallt såklart. Ultegra Di2-systemet växlar underbart.

Men tips om att Outsport i Solna som har agenturen på dom kör ett fint introduktionspris nu. Bra tillfälle med andra ord om det är någon mer som är sugen. Dom har ju vunnit en hel den tester och utmärkelser för den här och andra av deras cyklar.

Bild på skönheten finns här =)
https://www.dropbox.com/s/4rneg2ezcsfw70g/2012-09-21 16.57.57.jpg
2012-09-21%2016.57.57.jpg

Senast ändrad:
Grattis till en fin Storck! Har alltid haft en soft spot för detta märke, verkar vara genomtänkta konstruktioner.

Festligt. Jag körde förbi Outsport imorse och tänkte just på att de hade en Storck i skyltfönstret. Måste kila upp dit nån dag och klämma och klappa lite.

Senast ändrad:
Snygg hoj! va kostar den med Di2?

Ni som har handlat hojjar på Outsport, vad är era erfarenheter? Min bild är att dom inte alltid har så bra koll, om man uttrycker sig mildt.. :)

pewe skrev:
-------------------------------------------------------
> Grattis till en fin Storck! Har alltid haft en
> soft spot för detta märke, verkar vara
> genomtänkta konstruktioner.

Tack, jo nu när jag fått en bättre bild av märket och mer information från dom som varit nere i tyskland och hälsat på hos bolaget så har jag samma uppfattning. Dom verkar veta vad dom sysslar med och gå in för att få fram det absolut bästa.

Fick en intressant information om att dom har olika grovlekar på rören till ramarna på min den här modellen för varje storlek. Så att dom får samma styvhet och rätt egenskaper oavsett vilken storklek man väljer. Såvitt jag vet är dom ensamma i världen på det i den här prisklassen.

Senast ändrad:
Kaspar skrev:
> Snygg hoj! va kostar den med Di2?
>
> Ni som har handlat hojjar på Outsport, vad är
> era erfarenheter? Min bild är att dom inte alltid
> har så bra koll, om man uttrycker sig mildt.. :)

Chefen på Storck i tyskland har fixat ett specialpris på dom första exemplaren av den här modellen. Säljs nu till specialpris 26' istället för 41'. Dom lade upp annons på blocket idag såg jag och det finns nog bara ca 1 exemplar per storlek. Den som är sugen ska med andra ord nog inte vänta för länge. Det är Ultegra Di2-versionen med ram från början byggd för det. Med batterifäste och rätt hål för snygg intern kabeldragning i ramen och inga onödiga fästen för vajrar på utsidan etc.

Du kanske haft otur när du varit där. Prata med Jonas, han har koll.

Senast ändrad:
nagge skrev:
> En slump att ditt namn (enligt din profil) är
> Jonas? ;)

Haha. Ja faktiskt, men lite roligt är det. Antagligen därför jag kommer ihåg att han heter just det. Jag jobbar (tyvärr) inte med cyklar. Är sån där datanörd ;)

mattel skrev:
> Jag får kolla in den där i jobbgaraget imorgon.
> :)
>
> Snyggt! Vad ligger vikten på?

Typ 7,3 med dom relativt tunga hjulen som är på och min storlek 55. Den går säkert att lätta en del utan större ansträngning. Storck tillverkar schysst kolfiberstyren också =)

Får ta den till kontoret imorgon då :)

Passa er för bövelen för privatimporterade tyska sportcyklar. Man vet aldrig vad de har varit med om.
storckar.jpg

Hoppas att du blir nöjd med din (svensksålda) Storck.

Tille skrev:
> Har någon nämnt astroturfing än?

Fnord har ju iaf en cykel vilket är mer än johnson555 lyckats bevisa att han har.

Ari.m skrev:
> Tille skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har någon nämnt astroturfing än?
>
>
> Fnord har ju iaf en cykel vilket är mer än
> johnson555 lyckats bevisa att han har.

Är Johnson555 bra på astroturfing?

Jag vill bara skryta om min nya häftiga cykel och tipsa om att det går att få dom från första sändningen till Sverige för ett schysst pris om nån annan suktat efter dessa tyska hojar.

Och jag har precis googlat astroturfing nu.

Vilken läckerbit!

Fnord skrev:
> vilken storklek man väljer.

Kul, är du från Sveriges baksida månne? :)

mamme1 skrev:
> Vilken läckerbit!
>
>
>
>
>
> Fnord skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > vilken storklek man väljer.
>
> Kul, är du från Sveriges baksida månne? :)

Haha, det var ett ärligt misstag med fingrarna vid tangentbordet faktiskt. Håller mig till Sthlm både vad gäller geografisk position och humor.

Tillbaka
Topp