Första tävlingen.. några tips?

tobot

Aktiv medlem
Halloj! Ska köra min första tävling, ESS i Göteborg. Någon som har tips att dela med sig av? Är anmäld till motionsklassen (duh!)
Tack!

R-P sa:
Motionsklassen är ingen tävling. Cykla lagom fort och njut av de fina sträckorna! :)

Tsss, är det fler som cyklar är det tävling. Gäller även om man cyklar till jobbet eller affären. Det jävliga är att ingen av dom andra vet om att dom tävlar, och förlorar...

På 3:55 i följande film finns ett också metodtips att ta till sig, om än från rallyvärlden:

(Verkar inte gå att bädda in med tidsangivelse...)

Bengt-re sa:
Ta det lugnt och njut å lär. Det är bara en lek.

Exakt. Tycker det är tråkigt då det blivit så att man måste köra in under en viss "bra" tid för att räknas....
Varför kan man inte bara cykla och ha kul på motionslopp? Tiden ska man se som en bonus.

Folköl kan hända att jag har i väskan jag hämtar vid målgång.
Men en reservslang eller två, pump och/eller kolsyrepatron - samt vana att använda den - är en bra början.
Jag brukar vara lite feg, så jag har även snabblänkar och kedjebrytare. Skulle jag skrota bakväxeln kan jag halta hem som SS.
En extra växelvajer är lätt att smyga med.
Mat/dryck beror på loppets längd.
På CV har jag en camelbak med vatten och nåt krampskyddande pulver, jag är för lat/feg för att dricka från flaska tillräckligt ofta. Och sen några geler om/när jag går tom mot slutet.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp