förstacykel cube ltd race

Cube gör bra cyklar och är stora i Tyskland. När jag förra året skulle köpa min andra och riktiga mtb tittade jag på denna och andra i samma serie. Det enda som jag hittade då som var negativt med denna modell var att det då var oklart vem som kunde serva Manitou-gafflar(den verkar sitta bak och fram på bilden). Sedan blev det en Radon zr race 29" av någon anledning för att användas på cykelvasan. Kör idag mest på min fulldämpade Radon Slide.
/Hampus

Hellashampus skrev:
-------------------------------------------------------
> ... Manitou-gafflar(den
> verkar sitta bak och fram på bilden).

Det ser verkligen lite lustigt ut, men den ser bara ut att sitta bak och fram pga hur tillverkaren valt att placera den lilla bryggan (vet inte vad den kallas) mellan gaffelbenen. Kolla hjulaxelns placering, så ser man att det är rätt monterat.

Jag har 2013 års modell, den har gått långt. Som längst Ötzi XL 330km, det enda jag bytt är styrstammen då jag inte gillar att ha styret i knät.
Det är min vintercykel i första hand, men när vädret är riktigt illa så glider jag ut på Järvafältets stigar och grusvägar.
Cykeln har fungerat tillfredsställande och har genomgått 2 kedje och kassettbyten samt bromsbelägg.

Jag hade mycket kul med min den korta tiden jag fick ha den innan någon jävla babiankuk snodde den.
En kanoncykel tycker jag. :)

Tillbaka
Topp