Försvunna Stravasegment

Elsasigne

Medlem
Försvunna Stravasegment
Någon mer än jag som har problem att hitta segment på strava? Jag vet att segmenten finns där men det är lögn i h-e att hitta dem. Verkar vara ett nytt fenomen för i år. Någon som upplever samma problem? Någon som har en lösning?

Senast ändrad:
Försvunna Stravasegment
Jag har också noterat det men har tyvärr ingen lösning. Förutom att de finns när man passerar dem på en runda. Så nu kanske man måste leta segment medelst cykling isf surfning...

Försvunna Stravasegment
nisseson sa:
Alternativ lösning till Stravas segment explorer: https://www.doogal.co.uk/strava.php

Den hittar i vilket fall alla segment där jag brukar cykla. Om segmenten är registrerade som något annat än de 3 huvudsegmenttyperna, cykling, löpning eller simning är det kört. Strava har fått många förfrågningar om en bättre segment explorer, men ägarna verkar inte ha det i fokus. Kanske har det något med belastningen på servrarna att göra. Redan i dag är servrarna ofta stundtals överbelastade.

Försvunna Stravasegment
Kan faktiskt vara så att Strava vill försvåra för segmentjägare som bara söker efter lågt hängande frukt, dvs segment som få har kört på. De segment som har fler antal attempts dyker upp som vanligt i segment explorer%

Försvunna Stravasegment
Kanske är så. I vissa områden blir det kanske lite väl många segment också. Samtidigt så blir det ju svårare att få attempts om segmentet inte syns

Försvunna Stravasegment
Jag brukar hitta de jag känner till genom att zooma in/ut några gånger i explorern. Det skulle dock vara roligt om de hade fler sökparametrar som sträcka och antalet användare. Segment search tycker jag är ganska oanvändbar.

Tillbaka
Topp