Försvunnit paket? F_n igen ..nu med lösningen

Peadalisten

Ny medlem
Har skickat efter lite prylar från Wiggle i Storbrittanien - dock verkar paketet försvunnet!

Det är skickat, och sista scanningen är i Malmö.

Posten vet ej var det är !!

Reklamerar jag hos Wiggle eller Posten i Sverige ?

Senast redigerad av en moderator:
Posten slarvade bort ett paket för mig också från wiggle. Wiggle skickade ett nytt paket ganska snabbt efter jag meddelade dom att sakerna hade slarvats bort av posten.
/H

Posten har tyvärr 3 veckor på sig att hitta paket och firmorna måste vänta på besked från posten att posten påtager sig ansvaret för att paketet är borta innan de skickar igen.

Paketet mottogs i Malmö utav posten den 22:de förra veckan.

Det har fått nytt försändelsenummer men dom kan inte hitta paketet...
Har ringt och frågat dom.

Datum Meddelande
22 okt kl 09:34 UPK Malmö, Posten har tagit emot försändelsen

Ger det ett par dagar till och kontaktar Wiggle i slutet på veckan.
Under alla år jag handlat via nätet är detta första gången det strular.

Till den som orkar bry sig kan meddelas att paket försvann.

Det kom in till Malmö terminalen och dom lyckades slarva bort/krossa det på plats!

Wiggle har nu sänt nytt paket så låt oss hoppas på bättre tur denna gång.

Det var alltså inga problem att reklamera det hos Wiggle.

Däremot va det en aningens trams hos Posten.

Trots att det på paketspårningen står att paketet finns i Malmö hävdar dom att det gått iväg på lastbil.....
Hur ser ni det frågar jag "jo så brukar det va" fick jag till svar.Dom bad mig vänta en dag eller två så skulle det dyka upp....

Det dök aldrig upp, ringde igen varvid samma kommentar kom.
Frågade då efter telenr. till terminalen i Malmö och fick där beskedet att "vi har slarvat bort det" - åtminstone någon som ville ge besked.

Fick återigen ringa kundtjänst och be dom rapportera paketet borta - sedan mejla Wiggle så dom kunde se via nätet att paketet e väck. Innan dess sade även dom att paketet ligger i Malmö ge det en dag osv...

Håller Tummarna ;)

Posten är as, as as as. De hade ovaliserat styrhuvudet på en ram som skickades till mig, de hävade att det var för dåligt paketerat, hur fan ska man paketera det om det ska tåla såna krafter? Skicka ramen i en stridsvagn eller?
Ovaliserar den styrhuvdet på en hoj som är lite FR aktig och har ett kraftigt sådant är det löjligt. Men, det var säljaren som fick ta ansvaret enligt posten. Sa jag att posten är as?

WTF!!

Posten i Malmö lyckades tappa bort mitt paket för andra gången.

Wiggle sände om samma grejer, och nu vet ingen i Malmö vart paketet tog vägen !?!

Vad är det som händer.
Har gjort ny efterlysning och Posten ska ringa tillbaks senast på Tisdag.

Denna gång tror jag att jag ska kräva Posten på pengar - går det?

Det är ju enklare så, då kan jag beställa samma prylar igen fast välja DHL eller UPS

Kan man som anställd på posten komma undan med att paket "försvinner" verkar det ju vara legitimt att stjäla paket. Eller?

Vad är det du har beställt? Verkar som någon på Posten i Malmö gillar cykelprylar och läser happy :)

Posten har folk som letar efter interntjuvar. Kanske dags för ett tips? 2 ggr börjar närma sig en vana/fientlig handling. A

För många, många år sedan arbetade jag på Posten med pakethantering. En natt gick ett litet paket sönder (jag var ensam i lokalen) och när jag skulle tejpa ihop det såg jag innehållet...Två stycken Rolex Daytona, den ena i guld och den andra i stål med diamantprydd urtavla. Värdet beräknades till över 600.000 SEK.

Som tur är var man ärlig och rapporterade till närmaste chef...Paketet lagades och efter kontakt med avsändaren skickades den med kurir istället.

Ganska intressent tråd då jag sjäv jobbar inom poståkeriet.
Sant att vi har intern säkerhet.. posten säkehet kallas dom.det.
Hittar ni inte ett paket kan ni alltid kolla med nått som heter kvalliteochservice. där hamnar alla trasiga paket, paket som adresslappar går sönder.. helt enkelt paket som på nått sätt inte går att lev. ut till kund.
dock brukar kundtjänst va bra på att kolla där.
Har ni frågor om paket PMa mig kollinr så kan jag alltid kolla runt.

När paket försvinner för andra gången känns det som att det är nått fel på adressen.. sånt händer för ofta.

henlof skrev:
-------------------------------------------------------
> När paket försvinner för andra gången känns
> det som att det är nått fel på adressen.. sånt
> händer för ofta.

Inte specifikt för Posten:
Även om adressen är fel borde det väl inte "försvinna"? Då får man väl lägga det i högen med konstiga paket och försöka reda ut vart det skall. Att ett spårbart paket bara plötsligt "försvinner" är oacceptabelt. Kollinumret finns ju där för att hålla reda på var det finns, att paket hamnar utanför den spårbarhetskedjan tyder på att någon inte gör som de skall.

Uppdatering för dom som orkar bry sig.

Tydligen så är paketen för långa för att köras ut !?!?

Posten kör bara ut paket som är MAX 1,5 meter, mitt råkade vara 1,9meter

Köpte cykellställ att kila fast mellan golv&tak för fyra cyklar.

Återigen säger Wiggle "Thank you for your email.From the tracking of the parcel the parcel has been accepted in Sweden and should be with you shortly Regards Joanne"

Posten säger "vi skickar inte så långa paket"

Jag säger:

WTF
WTF
WTF
WTF

Misstänker att detta blir en långkörare (ursäkta min fyndighet)
Rapport följer så småningom....

Det där verkar knepigt. CC levererade min Mojo med posten och den kom helt monterad i ett paket som var högre än vad jag själv var (1,80). Jag fick visserligen pallra mig ner till posten företagscenter men fram kom det!

Dom har fler problem =)

DPD-paket till och från Storbritannien drabbat av störningar

Reparationen av tunneln mellan Storbritannien och Frankrike efter branden i september beräknas vara färdig först i mars 2009. Vi beklagar att våra DPD-transporter därmed riskerar att bli försenade.
Vi flyttar i möjligaste mån över våra transporter till färjetrafik till dess reparationerna är färdiga, men tillgången på färjetransporter är begränsad.
Har du ytterligare frågor om förseningarna, kontakta gärna vår kundtjänst på telefon 020-33 33 10.

Sant det där med kollinr. kan bara refferera till däck som komemr från tyskland. händer lite för ofta att deet bara står "mr X" sen inte mkt mer att gå på.. men då hamnar det på kvallite och service..
Det finns en maxlängnd så sant så sant. skickas det inom sverige körs dom till närmsta företagcenter som nån skrev. men låtr bra skumt att man tappar bort 2 paket.. är det så stort måste det ju ligga där i malmö.. alla kan nog inte sköta sitt jobb här :P

Kan meddela att den rafflande följetongen har lidigt mot sitt slut.

Idag fick jag mitt paket.

Posten har skickat paketet från Malmö med DHL !?!

Dom klarade alltså inte själva av att klura ut hur man får in ett 1,9 meters paket i 9meter lastbil .

Är Posten på väg bort månne ?

Tillbaka
Topp