Fortsättning sveriges största stjärna!

matte82

Ny medlem
Håller på med liten undersökning rangordna dessa stjärnor.

Ni ska väga in allt vad dem har gjort.

Foppa
Carro Klyft
Per Elofsson
Gunde svan
Zlatan
Gösta Fågelum

Senast redigerad av en moderator:
Vad sägs om att sortera dom i bokstavsordning?

Carro Klyft
Foppa
Gunde svan
Gösta Fågelum
Per Elofsson
Zlatan

Plättlätt!

min egen lista

Foppa
Gunde
carro
Elofsson
Fågelum
.
.
.
.
.
.
Zlatan

JT>>vadå Elofsson klart sist han tog ju trots allt ett par wm guld när dem närmast bakom va dopade...

matte82 skrev:
-------------------------------------------------------
> JT>>vadå Elofsson klart sist han tog ju trots
> allt ett par wm guld när dem närmast bakom va
> dopade...

Ja, du får tro vad du vill om det. Jag blir dock alltid misstänksam när en idrottare går från att vara världselit till att plötsligt vara medioker och sedan sluta tävla och skylla på "överträning". Out-of-competitiontester är väl inte på tal om man inte är med i några competitions...

Jt>> O herregud han va ju den som ville ha fler doping test än någon. Han uppgav överdrivet var han vad och var han skulle.

Det va nog dumast hittils.

Han blev sämre för att han var deppig och utbränd...

Ingen verkar ha nämnt Henrik Larsson. Han kanske inte har varit den största artisten på plan, men jävlar va nyttig han varit för Sverige. Första gången jag såg han måla var väl i VM 94 mot bulgarien, sen har det bara östs på.
Han har tillfört svensk fotboll massor som fotbollspelare både på och utanför plan, har lirat internationell fotboll på toppnivå. När han lämnade barca var det många i spanien som ville ha honom kvar.
Han var även en sväng i United där Sir Alex var riktigt nöjd med honom! Sen har han ju gjort ex antal mål i Celtic-tröjan.
Hans sjtärnstatus var/är aldrig i närheten av vad Zlatans är. Zlatans stjärnstatus är så mycket mer än fotboll bara, hans privatliv, hans senaste husköp och sen används han flitigt av Nike dessutom! Det skrivs pratiskt taget om vad fan allt Zlatan gör, det är sjärnstatus.

Om man ska se till vad Zlatan levererat så har han fortfarande en bit till Henrik Larsson, han kommer förmodligen att gå om honom inom en snar framtid, han är sjukt stor i Italien.
jag tycker iaf att Henke ska nämnas, sen om han ligger bland dom 3 första vet jag inte. Lätt topp 5 iaf!

Måste lägga till ett namn:

bigmollo
Carro Klyft
Foppa
Gunde svan
Gösta Fågelum
Per Elofsson
Zlatan

Miss Lycka skrev:
> Henrik Larsson?
>
> Öhh, Mmm, Öhhh, Ahhhh, Öhhhh. (intervjusvar av
> Henke).
> Han har nickat för mycket och varit i skolan för
> lite

Men fotboll kan han rätt bra ändå

Svårt case
En rad faktorer måste vägas in (och kanske mycket mer)
Prestationer och resultat, sportens utbredning, sportens fysiska och psykiska
krav. Krav på "intelligens" och spelförståelse. Krav på planering av träning och kostupplägg.
Koordination och smidighet

Min lista:

1. Foppa.
Har räknats som en av världens bästa hockeyspelare (topp 5, minst) i flera säsonger. Spelat i bästa ligan. Varit bra i landslagssammanhang. Relativt stor idrott. Höga krav på muskelstyrka, koordination och smidighet. Höga krav på spelförståelse och "intelligens". Mycket tuff fysisk och psykisk närkontakt med motståndare. Medelhöga krav på planering av träning och kostupplägg. Medelhöga till låga krav på kondition och uthållighet

2. Carro Klyft
Världens bästa kvinnliga 7 kampare ( i särklass). OS och VM guld. Europarekord. Relativt liten idrottgren. Mycket Höga krav på muskelstyrka, koordination, smidighet och snabbhet. Höga krav på kondition och uthållighet. Mycket höga krav på planering av träning och kostupplägg.

3. Gunde Svan
Världens bästa längskidåkare under några säsonger. VM och OS-guld. Innovativ. Relativt liten idrottgren. Medelhöga krav på muskelstyrka, koordination, smidighet. Extremt höga krav på kondition och uthållighet. Mycket höga krav på planering av träning och kostupplägg.

4. Gösta Fågelum
Girovinnare, en av världens bästa cyklister några säsonger, Relativt stor idrott.Extremt höga krav på kondition och uthållighet. Mycket höga krav på planering av träning och kostupplägg.

5. Zlatan
Räknas som en toppspelare i världsnivå (topp 20 !?, de finns många osm är bra !) Spelat i en av de bästa ligorna. Mycket stor idrott. Höga krav på koordination och smidighet. Höga krav på spelförståelse och "intelligens". Relativt tuff fysisk och psykisk närkontakt med motståndare. Medelhöga krav på planering av träning och kostupplägg. Medelhöga till låga krav på kondition och uthållighet

5. Per Elovsson

Per Elofsson
Gunde svan
Zlatan
Gösta Fågelum

Vore trevligt om ni kunde skriva en lista bara med dem här personerna och inga andra.

PUMP är ett praktexempel på hur inläggen borde se ut. Men det är ju bara min åsikt.

Zlatan
Zlatans morsa
Zlatans Enzo
Zlatans nyköpta kåk i Malmö
Dahlins panna
Brolins segerchest

..och jag är knappt fotbollsintresserad.

matte82 skrev:
> ähh skitsamma där sa ja något ja inte borde
> sagt:-)) skriv dem konstigaste namn ni kan komma
> på

Ok.

matte82

Ändrar från Gunde till Thomas Wassberg, Gunde var för vetenskaplig för att plats i min lista... och våran bästa idrottsman genom tiderna är väl endå Gert Fredriksson ?
Listan blir :
Thomas Wassberg
Gert Fredriksson
Dom var båda obestridligt bäst i världen när dom var aktiva ! :-)

Tillbaka
Topp