Foruminfo

Foruminfo
En sak som fortfarande känns lite oklart - kommer reglerna gällande politikdiskussioner ses över? Att bara stänga tråden lär bara ge en tillfällig lindring så länge reglerna fortsätter tillåta dylika diskussioner.

Foruminfo
Tycker budskapet var tydligt. Eftersom happykollektivet inte klarar av att prata politik utan att bete sig som femåringar med för lite spadar i sandlådan (personangrepp, skrik och gnäll utan fakta och sabotage) så blir det inga politiktrådar alls hädanefter. Jag tycker det är synd men det är upp till moderatorerna att avgöra. Efter att ha sett resultatet kan jag förstå dem.

Enligt mig är det sorgliga den totala avsaknaden av förståelse att en människa kan ha en annan "värdegrund" utan att vara en fullständig idiot, världen är väldigt sällan svart-vit.

Foruminfo
ething skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Enligt mig är det sorgliga den totala avsaknaden
> av förståelse att en människa kan ha en annan
> "värdegrund" utan att vara en fullständig idiot,
> världen är väldigt sällan svart-vit.

Har du sett Velothontråden?

Foruminfo
H. skrev:
> En sak som fortfarande känns lite oklart - kommer
> reglerna gällande politikdiskussioner ses över?
> Att bara stänga tråden lär bara ge en
> tillfällig lindring så länge reglerna
> fortsätter tillåta dylika diskussioner.
>
Detta känns jättekonstigt, men +1 på det.

Både den godtyckliga modereringen och eftergiften åt sabotaget ger obehagliga vibbar. Hellre då klara forumregler, typ:

Ingen jävla politik/religion/nakenhet/spammande på detta cykelforum. Bryt mot reglerna och du åker ut.
Mvh / Mod

Foruminfo
ething skrev:
> Tycker budskapet var tydligt. Eftersom
> happykollektivet inte klarar av att prata politik
> utan att bete sig som femåringar med för lite
> spadar i sandlådan (personangrepp, skrik och
> gnäll utan fakta och sabotage) så blir det inga
> politiktrådar alls hädanefter. Jag tycker det
> är synd men det är upp till moderatorerna att
> avgöra. Efter att ha sett resultatet kan jag
> förstå dem.
>
> Enligt mig är det sorgliga den totala avsaknaden
> av förståelse att en människa kan ha en annan
> "värdegrund" utan att vara en fullständig idiot,
> världen är väldigt sällan svart-vit.

+1

Senast ändrad:
Foruminfo
Var det verkligen så farligt? Jaja, lite synd då allt inte var kräkmaterial. Fast jag kommer ju inte att lämna happy för att den försvann :-)

Foruminfo
Ett mycket bra beslut av admin anser jag.

Om någon av er andra här på Happy har stört sig på min medverkan i den nu hädangånga bjäbbtråden ber jag härom om ursäkt.

Jag är en stor fan av minimal - men välriktad - moderering. Precis som i ett vardagsrum :)

/Stefan

Foruminfo
Meh, nu måste jag ju nästan leta upp den där tråden för att se what the fuss was about.

Om jag förstår det rätt från allt jag läst om den i andra trådar så var det lite rasism eller åtminstone något som låg farligt nära gränslandet till rasism. Och det har ju inte med cyklar att göra. Jag har inte varit tillräckligt intresserad för att läsa i den själv.

Nu har jag inte läst tråden i fråga, men får man fråga varför tråden får vara kvar, om än låst, om den var så stötande? Flickor och cyklar-tråden raderades väl helt? (Ja jag saknar den, men kan självfallet hitta bilderna annorstädes. I grunden är jag här för cyklingsrelaterade trådar.)

Foruminfo
Många gamla rävar har lämnat happy de senaste åren, värdefull kunskap har fått förlorad för forumet. En orsak kan varit allt tjafs, kanske kan vi locka tillbaka några eller åtminstone få folk att stanna kvar!

Bra jobbat!

Foruminfo
Jenny W skrev:
> Känns skönt att jag inte läst den tråden.
> Inget som jag kommer sakna precis.

+1

Upenbarligen har jag missat något som det uppenbarligen inte gjorde något att jag missade.

Foruminfo
cola skrev:
> Många gamla rävar har lämnat happy de senaste
> åren, värdefull kunskap har fått förlorad för
> forumet. En orsak kan varit allt tjafs, kanske kan
> vi locka tillbaka några eller åtminstone få
> folk att stanna kvar!
>
> Bra jobbat!

Vad är det för kunskap som gått förlorad, exakt?

Foruminfo
Skogling skrev:
> Norrbotten, kan inte du bara knipa käft en månad
> eller så?

Hurså?

Vad f-n säger du så för?

Senast ändrad:
Foruminfo
BOFH skrev:
> Meh, nu måste jag ju nästan leta upp den där
> tråden för att se what the fuss was about.
>
> Om jag förstår det rätt från allt jag läst om
> den i andra trådar så var det lite rasism eller
> åtminstone något som låg farligt nära
> gränslandet till rasism. Och det har ju inte med
> cyklar att göra. Jag har inte varit tillräckligt
> intresserad för att läsa i den själv.
>
> Nu har jag inte läst tråden i fråga, men får
> man fråga varför tråden får vara kvar, om än
> låst, om den var så stötande? Flickor och
> cyklar-tråden raderades väl helt? (Ja jag saknar
> den, men kan självfallet hitta bilderna
> annorstädes. I grunden är jag här för
> cyklingsrelaterade trådar.)

Det var ett försök till debatt mellan de som var för respektive emot ökad invandring från dagens nivå. De som var för ansåg att man kan inte vara emot om man inte är rasist och de som var emot tryckte på att dagens invandring redan ger stor påverkan (negativt på samhället). Efter ett fåtal sidor gick det till ren pajkastning och de (på båda sidor) som föröskte komma med fakta försvann i bruset.

Tyvärr en sorglig sammanfattning av Sverige i miniatyr, få klarar av att ta denna debatt utan att automatiskt döma sin opponent som total idiot. Den som troligen är bäst påläst på ekonomin bakom invandring i Sverige (Tino Sanandaji) får knappt yttra sig i Svensk media, men förekommer i allt från dansk, engelsk, amerikansk och arabisk media. Vi klarar inte av debatten och de enda som vinner på detta är SD. Ibland undrar jag om inte SD själva ligger bakom "kvällstidningsmentaliteten" för de har mest att vinna.

Jag rekommenderar (efter att ha följt tråden) rekommenderar bag att DN enda invandring vi diskuterar är för och nackdelar med fultyskar.

Tillbaka
Topp