BOFH skrev:
-------------------------------------------------------
> Meh, nu måste jag ju nästan leta upp den där
> tråden för att se what the fuss was about.
>
> Om jag förstår det rätt från allt jag läst om
> den i andra trådar så var det lite rasism eller
> åtminstone något som låg farligt nära
> gränslandet till rasism. Och det har ju inte med
> cyklar att göra. Jag har inte varit tillräckligt
> intresserad för att läsa i den själv.
>
> Nu har jag inte läst tråden i fråga, men får
> man fråga varför tråden får vara kvar, om än
> låst, om den var så stötande? Flickor och
> cyklar-tråden raderades väl helt? (Ja jag saknar
> den, men kan självfallet hitta bilderna
> annorstädes. I grunden är jag här för
> cyklingsrelaterade trådar.)
Det var ett försök till debatt mellan de som var för respektive emot ökad invandring från dagens nivå. De som var för ansåg att man kan inte vara emot om man inte är rasist och de som var emot tryckte på att dagens invandring redan ger stor påverkan (negativt på samhället). Efter ett fåtal sidor gick det till ren pajkastning och de (på båda sidor) som föröskte komma med fakta försvann i bruset.
Tyvärr en sorglig sammanfattning av Sverige i miniatyr, få klarar av att ta denna debatt utan att automatiskt döma sin opponent som total idiot. Den som troligen är bäst påläst på ekonomin bakom invandring i Sverige (Tino Sanandaji) får knappt yttra sig i Svensk media, men förekommer i allt från dansk, engelsk, amerikansk och arabisk media. Vi klarar inte av debatten och de enda som vinner på detta är SD. Ibland undrar jag om inte SD själva ligger bakom "kvällstidningsmentaliteten" för de har mest att vinna.
Jag rekommenderar (efter att ha följt tråden) rekommenderar bag att DN enda invandring vi diskuterar är för och nackdelar med fultyskar.