Förvaring av cykel utomhus

dontomase

Ny medlem
Då vi har det trångt inne och i förrådet och det inte går att ha cyklarna i garaget, skulle jag vilja ha någon form av förvaring utomhus.

Någon som vet något väderskyddat litet cykelförråd som man kan köpa? Har sett nånstans ett välvt litet hus men kan inte hitta var man kan köpa det. Eller är det så att man måste bygga nåt själv.

Med välvt litet hus, menar du ett sånt därninga permobilgarage, kanske? Hittar ingen bild, men de brukar vara vita och öppna sig som en glupsk mun. Borde gå att ställa cyklar där.

Håller också precis på att leta efter en bra cykelförvaring. Har hittat det här - Asgard Bike Storage - via WhatMountainBike som tycker att det är topp. Jag tycker att det skulle passa perfekt på min lilla radhusgård. Kostar ca 5000 pix och rymmer tre cyklar (ser lite tajt ut).

Additionbikestore1.jpg ht=544

Jag har mailat Asgard asgardsss.co.uk som tyvärr meddelar att de inte har något bra sätt att paketera byggsatsen till Sverige (de levererar bara i England) och att det kostar nästan det dubbla om de skulle skicka hit. Om de får tillräckligt med förfrågningar så kanske det blir mer intressant att se på smidiga fraktlösningar. Så maila till Asgard och be om prisuppgifter för transport till Sverige så kanske det ordnar sig.

Finns det något liknande att köpa i Sverige?

/LOK

dontomase skrev:
-------------------------------------------------------
> Då vi har det trångt inne och i förrådet och
> det inte går att ha cyklarna i garaget, skulle
> jag vilja ha någon form av förvaring utomhus.
>
> Någon som vet något väderskyddat litet
> cykelförråd som man kan köpa? Har sett
> nånstans ett välvt litet hus men kan inte hitta
> var man kan köpa det. Eller är det så att man
> måste bygga nåt själv.

Kanske dom har ett i lämplig storlek? Kanske Multiförråd StoreMax i elegant design räcker?

"StoreMax finns i 3 storlekar och har en mängd användningsområden. Förvaring av cyklar, mopeder, små scootrar, barnvagnar, rullstolar, trädgårdsdynor är bara några exempel. StoreMax är regntät så att du tryggt kan förvara gräsklippare, cyklar och andra saker"

http://www.coventgarden.se/

http://www.coventgarden.se/Smarta förrådet Storemax.htm

Senast redigerad av en moderator:
människa, MAN! ta befälet över din borg. vad är det för en massa skit ni har i förråd å garage så att cyklar inte får plats...!? nog är dina cyklar viktigare än minst 92,37% av all smörja som skräpar lite överallt.

Carl A skrev:
-------------------------------------------------------
> människa, MAN! ta befälet över din borg. vad
> är det för en massa skit ni har i förråd å
> garage så att cyklar inte får plats...!? nog är
> dina cyklar viktigare än minst 92,37% av all
> smörja som skräpar lite överallt.

Det är fan + 2 på den. VVC. Våga Vara Chef!

Tillbaka
Topp