Fox 32 F120 R vs. F120 RL

Backe

Ny medlem
Är det någon som är påläst och vet vad det är för skillnad, antar att det har ngt med L att göra, Lock out?
RL modellen har poplock, är det ngt att ha eller går det bara sönder?

Funderar på att byta ut min RS recon mot en Fox, vet inte riktigt varför, kanske är det habegäret bara.

Ja, L står för lockout.

Jag kör med 120RL Remote och tycker den är ypperlig, remoten funkar alldeles utmärkt, och jag rekommenderar dig att köpa RL-versionen.

Blir lite trist att inte kunna låsa den om du ändå är ute efter något nytt. Kvalitetsskillnaden mot Recon är rätt så stor!

Beror lite på hur man kör. Jag har använt lock outen två-tre gånger på den cykeln som har det och aldrig saknar det på den andra, som inte har det. Väger extra, kostar mer och är ytterligare en detalj som kan gå sönder. Tror iofs inte att den är särskilt felbenägen, men ändå.

Om man jagar sekunder på grusväg så är det nog en bra grej. I stökig terräng är den bara i vägen. Imho.

Låt ditt behov styra!

Backe skrev:
-------------------------------------------------------
> Funderar på att byta ut min RS recon mot en Fox,
> vet inte riktigt varför, kanske är det
> habegäret bara.

Vilken Recon är det du har (luft eller fjäder, Motion Control eller enklare dämpning)?

Och vad är det du vill ha? Lägre vikt, bättre driftsäkerhet, bättre/följsammare dämpning?

Jag tror du får bättre svar om du preciserar lite.

Fast man ska ju förstås inte underskatta nyttan med att tillfredställa sitt habegär :)

/Johan, som inte heller använder lockout

Jag har en Talas RCL och har i princip aldrig använt lockouten. Helt meningslös enligt mig iaf. Men det ska ju betonas att det beror på hur man kör. Dessutom har jag ingen remote utan måste luta mig ner och knäppa över den på kronan...

Beror helt enkelt på om du känner ett behov av att låsa gaffeln eller inte.

JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------
> Backe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Funderar på att byta ut min RS recon mot en
> Fox,
> > vet inte riktigt varför, kanske är det
> > habegäret bara.
>
> Vilken Recon är det du har (luft eller fjäder,
> Motion Control eller enklare dämpning)?
>
> Och vad är det du vill ha? Lägre vikt, bättre
> driftsäkerhet, bättre/följsammare dämpning?
>
> Jag tror du får bättre svar om du preciserar
> lite.
>
>
> Fast man ska ju förstås inte underskatta nyttan
> med att tillfredställa sitt habegär :)
>
> /Johan, som inte heller använder lockout

Sant, snabbt men slarvigt. Har 335 SL, luft men ingen motioncontrol tror jag?
Va vill jag ha, tja lägre vikt och följsamhet? Den jag har funkar ju så driftsäkerhet kan man ju inte klanka på. Jag tycker egentligen att den är ok, men inbillar mig att foxen är skönare

Klart att man vill ha lock out, men om jag ska vara ärlig så använder jag den ytterst sällan så det kanske bara är onödigt ur drift/vikt perspektiv.

Jag lekcyklar mest så det handlar inte om att tjäna sekunder eller så. Det var mest att jag såg att det var lite rea på -09 och jag blev sugen...

Typiskt att man ska ha svalaste tråden i historien...

Senast redigerad av en moderator:
En fråga, hur stel ska en Fox F120 RL bli när man använder Remote Lockout? min blir nog styvare, men inte fullständigt stel, lägger man vikt på gaffeln så sjunker den nog ihop flera cm. Kan man justera gaffeln så att den blir helt stel med Remote Lockout? Har ca 120psi lufttryck i den nu = 18mm sag utan Remote Lockout på.

Tillbaka
Topp