Fox 36 shimsstack / tuning
Ja, krafthylsor slinter inte lika lätt.Sexkantiga hylsor är ännu bättre
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, krafthylsor slinter inte lika lätt.Sexkantiga hylsor är ännu bättre
Delar till fox går att köpa direkt i från fox Tyskland den enda nackdelen är svin dyr frakt.18 leksaks pengar.Bytte X-ringen då gaffeln kändes riktigt seg i returen, måste varit högt tryck i negativa kammaren. Nu känns den bättre!
Kör 105psi (mätt med skitpumpen), 7 HSC, 5 LSC (från stängd) och HSR 2, LSR 5 (från öppen). Har mellan 20-25% SAG.
Gaffeln känns mer plush än innan servicen, alltid kul med nyservat.
Edit: Shimsningen blev lyckad, ligger några klick mer öppen på HSC. Nyservad dämparenhet, ny X-ring på airshaften och lower leg service = mer plush och returen är snabbare så jag har dragit ned den något. Så överlag blev allt mer som jag ville ha det.
Shims köpte jag på Velotek, som i sin tur beställde av Biketoyz. X-ringen köpte jag på Dione (kullager.se) som jag kan tipsa om till allt från kullager till tätningar. Nästan alltid allt på hyllan!
Ja, därav försöker jag köpa lokalt och billigt!Delar till fox går att köpa direkt i från fox Tyskland den enda nackdelen är svin dyr frakt.18 leksaks pengar.
Hittade som originaldel till slut med lite googlande.Lånar denna tråden, går det att korta ett airshaft till 130 mm för en Fox 36? Minsta som finns är 150 tror jag.
www.foxracingshox.de