Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Det har uppstått ett jäkla klangande i det vänstra gaffelbenet på min Fox 40. Kan fjädern ha gått av eller vad kan ha lossnat?
Ska öppna och kika när jag är i garaget nästa gång men jag tänkte bara höra om detta är ett känt problem.
En RC2 som ska vara använd en sommar. Ganska nyligen uthämtad från service.. Gaffeln har funkat prima och när man fjädrar ner den stillastående eller kört hårt i fart så känns inget.
Det är t ex på grusvägar eller när man slår på gaffelbenet som man känner hur det skramlar där inne.
Om gaffeln skramlar kan jag nästan slå vad om att det är fjädern som härjar. Smörj in den med det tjockaste fettet du hittar och rikligt. Detta ska vara lösningen på problemet.
Hittade den här texten i artikel om fox40.
"But here’s what my dumbass discovered. I found the titanium spring too soft for my 185 pounds. The fork comes with two extra springs, which is cool, and I wish all long-travel forks did the same, but they’re made of steel. Bit of a bummer. About 20 rides after switching the spring, a loud “clang” developed in the front end. The clang had me checking pivots and axles all over my bike until I discovered it was the spring hitting the inside of the stanchion. Fox now wraps replacement springs in plastic cellophane, which may help the problem. Since mine didn’t come that way, I went with a recommendation from the folks at Evolution bike shop in Whistler. Grease. Lots of it. No more clank.
" http://www.bikemag.com/features/gear/111706fox40rc2/ <--- Hela artikeln