Fox dämare med 2-läges remote

Hej!
Sambon köpte en ny Neuron 8.0 W. När den kommer så upptäcker vi att den har en 2-läges remote på bakdämparen (hennes förra hade tre lägen). Herrcyklarna har tre medans dammodellerna har två lägen. Vad är grejen med det?

Är det olika dämpare eller sitter skillnaden bara i remoten? Kan man sätta på en treläges-remote och få ett fungerande mellanläge?

skier sa:
Är det olika dämpare eller sitter skillnaden bara i remoten? Kan man sätta på en treläges-remote och få ett fungerande mellanläge?

Som jag förstår det så måste det vara olika dämpare. Det är ju olika kretsar för dom olika lägena.
Oftast så har en bakdämpare tre lägen. Cimb, trail, decend. På denna är det ena läget låst dämpare och det andra öppet. Det finns tycker jag en finess med ett trailläge som har lite mer trampeffektivitet.

Jag hade en tvåstegs-remote på min värsting-mtb med Fox Stepcast-gaffel. När jag gick in på Fox hemsida så stod det att min gaffel stöder tre lägen. Så jag bytte remote (till en DT-swiss). Det funkar bra och jag har tre lägen nu.

Mitt tips är att kolla på Fox sida om dämparen i fråga har tre lägen.

Fulkinesen sa:
Jag hade en tvåstegs-remote på min värsting-mtb med Fox Stepcast-gaffel. När jag gick in på Fox hemsida så stod det att min gaffel stöder tre lägen. Så jag bytte remote (till en DT-swiss). Det funkar bra och jag har tre lägen nu.

Mitt tips är att kolla på Fox sida om dämparen i fråga har tre lägen.

Intressant! Jag är väldigt glad för mellanläget på min heldämpade xc-hoj och hade gärna haft det på 2019-cykeln också, kanske går att få till då.

Tillbaka
Topp