FOX Handskar - Storlekar?

Hej!

Sökt på forumet men hittar inte samma fråga.
Är ute efter ett par tunnare handskar för stigcykling och fastnade för några modeller från FOX, t.ex. ranger och attack.
Följer jag storleksguiden så är det knappt så att XXXXL passar mina händer (har storlek ca. 10 i vanliga handskar).
Kan detta verkligen stämma? För jag har inte lyckats hitta någon återförsäljare som har så stora storlekar i lager.

Kan inte ens påstå att mina händer ens är särskilt stora, men normalstorlek än något annat.

Tacksam för svar,
Mvh/Calle

Jag tror du mäter fel mått isåfall, vill minnas att det var nåt annat än omkrets vid knogarna som de flesta kör med. Jag har 9 (om jag inte missminner mig) och kör M på mina, de sitter bra men är snarare åt det mindre hållet.

Som jag förstått det så är omkretsmåttet handflatans omkrets ungefär mitt emellan knogarna och tummens rot?
Mäter jag så på mina händer så är de ca. 230mm.

Jag har två par ranger, de ena var skittrånga (strl M) men töjde ut sig så dom sitter bra nu. Andra paret i samma storlek känns inte lika trånga men istället är skaver skarvar och sömmar. Ranger handskarna slits snabbt och blir noppriga och fula efter bara några timmar. Köp något annat än fox skitvantar. Fox var bra förr, inte längre.

Apelsingummi sa:
Hej!

Sökt på forumet men hittar inte samma fråga.
Är ute efter ett par tunnare handskar för stigcykling och fastnade för några modeller från FOX, t.ex. ranger och attack.
Följer jag storleksguiden så är det knappt så att XXXXL passar mina händer (har storlek ca. 10 i vanliga handskar).
Kan detta verkligen stämma? För jag har inte lyckats hitta någon återförsäljare som har så stora storlekar i lager.

Kan inte ens påstå att mina händer ens är särskilt stora, men normalstorlek än något annat.

Tacksam för svar,
Mvh/Calle

Kan det vara kinastorlekar..... ?

Har köpt en del kopior på eBay genom åren och oavsett hur de upplevts i kvalité så är det ju genomgående väldigt små i storlekarna. I Kina mått är jag en 3xl och i vanliga fall en L.

Är det detta du mäter?

Bilagor

• fox-size-gloves.jpg
    fox-size-gloves.jpg
    29.2 KB · Besök: 415
Jag kör ranger och är ganska nöjd, har hållit bra förutom att grepp ytan på ena fingret lossnat lite.
Kör M och har väl ganska normalstora händer.

Jag har kört kanske 15 turer på mina Attack och är nöjd. Tunna handflator för bra känsla, funkar med touchscreen, lätta att ta på och av - det var ungefär min kravspecifikation. Skyddet för knogarna har jag inte testat, men kan väl vara praktiskt nån gång.

Tillbaka
Topp