Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur stor skillnad är det på dom här två i kvalité och funktion?
- Shimano SLX RD-M7100 SGS Shadow Plus 12 Speed
- SRAM NX Eagle 12 Speed
Jag kör numer (nästan) uteslutande Sram på alla familjens cyklar, ja förutom bromsarna då som är (nästan) uteslutande Shimano. NX är lite fippligt, speciellt bakväxeln är sladdrig på ett sätt att det t.o.m. kan bli svårt att få till växlingen. Och kassetten väger som ett mindre kylskåp. Jag hade valt GX eller högre på Sram, och om man inte har preferenser så funkar SLX utmärkt. Imho.Gillar SRAM mer än andra här men i detta fallet tycker jag SLX är det bättre valet. NX växlar bra trots allt men kassetten är tung. GX däremot håller jag högre än SLX.
Jag har bara kört NX-växlar på nya demo-hojar så jag har aldrig levt med dom så att säga men kan tänka mig att de kan strula över tid. Dessutom säger folk att NX-kassetten inte har en så lång livslängd, så det är väl ytterligare ett skäl att gå på GX eller SLX gissar jag.Jag kör numer (nästan) uteslutande Sram på alla familjens cyklar, ja förutom bromsarna då som är (nästan) uteslutande Shimano. NX är lite fippligt, speciellt bakväxeln är sladdrig på ett sätt att det t.o.m. kan bli svårt att få till växlingen. Och kassetten väger som ett mindre kylskåp. Jag hade valt GX eller högre på Sram, och om man inte har preferenser så funkar SLX utmärkt. Imho.
Deore tycker jag är mycket trevlighet/kr.NX är väl mer som Deore. Funkar men gör ingen glad. Livet är lite trevligare sedan jag bytte till X01. På den andra cykeln har jag SLX, det är också trevligt.