Fråga om Eurosport Player

Hej ! För 790:- kan prenumerera på Eurosport, är det både 1:an och 2:an man får tillgång till då (en del cykel går ju på 2:an) ?
Och hur "driftsäkert" är det att köra via Player (typ över datorn till TV:n) ?

SLI

Aktiv medlem
Det beror såklart på din uppkoppling. Jag kör ES1 och ES2 från cmore via Chromecast, funkar utmärkt!

nieves

Aktiv medlem
Har du smart-tv så finns ju appen ES i tv:n. Annars fungerar mobilen +Chromecast, det kräver ju wifi och hyfsad hastighet typ >10Mbits. Men jag har lyckats med hotell-wifi med lägre hastighet utomlands också.

På en del ställen går det inte om inte routern har UPnP tror jag det heter. Du måste ju ärva in lösen via mobilen till CC-dosan.

Tänkte köra den antika metoden med att koppla datorn till TV:n via HDMI-uttagen och "ta ner" Eurosport till datorn, funkar ?
Och innehåller abonnemanget både Eurosport 1 och 2 ?

ooms

Aktiv medlem
Tittar man här ser det iaf ut som att både 1 och 2 finns tillgängliga att välja. Sedan ska väl även repriser finnas tillgängliga "on demand".
Men hur funkar Eurosport player nuförtiden? Tidigare var det ju lite si och så, finns väl t.o.m. en tråd här på happy om det där många var missnöjda. Jag körde bara app på min iPad ett tag, det funkade bra men numer har jag kanalerna via Boxer istället.

gsb

Aktiv medlem
Som sagt, både ES1 och ES2 finns med, dessutom finns nästan alltid ytterligare sändningar parallellt, tex på TdF brukar en ström finnas utan kommentatorer. Ser man på tablån idag kl 15 ser det ut så här:
1597648761557.png

Clark

Aktiv medlem
"Uninterrupted Coverage" har varit med engelsk kommentering den här säsongen. Tror det är samma sändning som via GCN Race Pass. Om man har tur så sitter Bäckstedt med som expert. Jag upplever att Player är mer stabil nu än vad det varit tidigare (kollar via Chrome webbläsare och Android-app). Ibland dröjer det ett tag innan sändningar finns on-demand och en del saker försvinner tyvärr.

Vilken streaming tjänst är det som gäller iår?
Kört Eurosport player förra året och är hyfsat nöjd och kan tänka mig att fortsätta. Men är det värt att uppgradera till Discovery+? Är GCN race pass ett alternativ?

Tittar 90% i webbläsare resten i mobilen. On demand-funktionen är viktigt då jag ofta inte har tid att titta live. Funkar den bra på discovery+ kommer eventen upp snabbt? Sänds all cykling på D+ även den utan svenska kommentarer?
GCN verkar ha en del cykelcross men ej VM nästa helg vilket är ett plus men det är främst VM jag är intresserad av.
Visas inte Girot på GCN? Eurosports utbud känns betydligt bättre när man jämför dem:

GCN pass runt 80kr per månad? (Inte orkat kolla exakt)
Eurosport 79kr per månad vid ett års bindningstid.
Discovery+ 129kr per månad ingen bindningstid.

wahla21

Medlem
Eurosport visar ju all landsvägs cykling verkar det som.
Kört dem i flera år och de är mycket bättre än för ett par år sedan. Deras On-Demand är också toppen.
GCN använder Eurosports stream så ofta samma kommentatorer (på engelska).

Håll utkik på Eurosport deals. De brukar ha ett helår för 399kr rätt så ofta. Eller om du kan gå runt dem och köpa från UK så kostar ett år 29 pund... Vet inte varför det kostar så mycket mer i Sverige.

nisseson

Aktiv medlem
Vilken streaming tjänst är det som gäller iår?
Kört Eurosport player förra året och är hyfsat nöjd och kan tänka mig att fortsätta. Men är det värt att uppgradera till Discovery+? Är GCN race pass ett alternativ?

Tittar 90% i webbläsare resten i mobilen. On demand-funktionen är viktigt då jag ofta inte har tid att titta live. Funkar den bra på discovery+ kommer eventen upp snabbt? Sänds all cykling på D+ även den utan svenska kommentarer?
GCN verkar ha en del cykelcross men ej VM nästa helg vilket är ett plus men det är främst VM jag är intresserad av.
Visas inte Girot på GCN? Eurosports utbud känns betydligt bättre när man jämför dem:

GCN pass runt 80kr per månad? (Inte orkat kolla exakt)
Eurosport 79kr per månad vid ett års bindningstid.
Discovery+ 129kr per månad ingen bindningstid.
GCN ägs av Eurosport och är (gissning från min sida) på väg att bli deras premium-cykel-kanal. Om något tror jag att de kommer visa fler cykellopp på GCN än Eurosport framöver. GCN race pass verkar kosta 455kr/år nu.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer