Fråga om glappande vevparti till Specialized Chisel

Jag har en Specialized Chisel med glappande vevparti. Hur fixar man det på videon?
Vevlagret är ett Shimano BB52 (BSA), och vevpartiet är ett Stout.

Klockrent. Blev hur bra som helst. Tack för ditt snabba och tydliga svar @simson

Bara en kort tilläggsfråga till vem som helst. Av världens alla vevpartier - vilken ”sort” är detta? Försökte undersöka det men blev inte mycket klokare…

Trim

Aktiv medlem
Vevlager med utanpåliggande externa lager.
Har den beskriven i Chris sidwells bok tag hand om din cykel svenska versionen Bonnier impact.

Och bokbörsen går man in på kollar vad som är till salu av boken brukar finnas ex till salu där och i bland på Tradera.

Är förstås nostalgisk med bok nu när allt läggs ut på tuben.

Senast ändrad:
Vevlager med utanpåliggande externa lager.
Har den beskriven i Chris sidwells bok tag hand om din cykel svenska versionen Bonnier impact.

Och bokbörsen går man in på kollar vad som är till salu av boken brukar finnas ex till salu där och i bland på Tradera.

Är förstås nostalgisk med bok nu när allt läggs ut på tuben.
Tack för bra tips. 😊👍🏼

Det kanske står modell på insidan av vevarmarna. I så fall, googla det.
Helt rimligt förslag @Stumpy. Det är bara det att jag är helt fruktlös efter försöken. Hittar nästan inget som jag kunnat nyttja. Det kan förvisso ha med min egna inkompetens att göra, men jag tror ändå inte det. Jag såg ingen annan utväg än att forumfråga.

Allt gott! 👍🏼

Trim

Aktiv medlem
Boken är som en lärobok för cykel fungerar den går förstås inte in på modellen numer utan förekommer typer som är aktuella.
IMG_20220630_203825_7.jpg

Topp