Fråga till er Airdrop Edit v2 ägare

Astraboy

Aktiv medlem
Fingret hoovrar över köpknappen på en Airdrop edit V2. Detta blir min första hoj med 27.5 och modern (lång) geo. Jag ligger såklart på gränsen mellan Medium och Large med mina 181cm. Vilket håll borde jag gå? Tilläggas bör kanske att även medium har ju längre reach och toptube än på min gamla cykel, som är en Canyon Nerve AL+ storlek Large

Hur uppfattar ni annars hojen? Jag förstår att den är bra nerför vilket är viktigt för mig, men hur är den på platten och uppför?

mvh Andreas

Jag har en liknande hoj med längre reach och är 177cm lång, så jag tror du definitivt ska gå på large. Jag vände mig snabbt vid den långa reachen.

Astraboy sa:
Det är ju din gamla Nerve jag ska byta ut Rattnalle :)
Jag tror det blir bra med Large.
Åfan. Den är inte av än alltså? Imponerande :)

Min Bird som jag bytte till har 2mm längre reach än Airdropen och jag tyckte det skuttet i storlek blev väldigt lyckat. Jag är ett par centimeter längre än dig bara.

Jag skulle gå på Large, har en medium och är 178. På gränsen kort men funkar sjukt bra.
Skulle säga att den sköter sig utmärkt på platten och uppför. Har nog raderat alla mina gamla Strava rekord efter att jag började köra på Edit v2.
Körde innan på en Fuel EX.

Utför behöver jag inte ens nämna...:)

Nu har jag precis tryckt hem en Airdrop Edit V2 i storlek Large med debonair RC3-dämpare. Blev i Raw finish med Antracite metallic dekaler!! Så jävla pepp haha

Astraboy sa:
Nu har jag precis tryckt hem en Airdrop Edit V2 i storlek Large med debonair RC3-dämpare. Blev i Raw finish med Antracite metallic dekaler!! Så jävla pepp haha

Woho!! Härligt!! Blir det bygga själv med Nerve'n som donator, eller är det en komplett hoj du beställt hem?

Det blir bygga själv med nytt hjulset men resten hämtat från Nerven. Som tur är så köpte jag en Pike som är för 650b för ett tag sedan så gaffel är löst.
Tänkte börja så iaf och uppgradera allt eftersom under vintern. Kör ff på 1x10 så det är väl nästa etapp.

Nu har jag en fråga om längden på era slangar till bakbromsen. Min ram är large, vilken längd har ni på slangen? Är lite orolig över att jag kommer ha för kort iom att cykeln har längre hjulbas än min nuvarande.

Astraboy sa:
Nu har jag en fråga om längden på era slangar till bakbromsen. Min ram är large, vilken längd har ni på slangen? Är lite orolig över att jag kommer ha för kort iom att cykeln har längre hjulbas än min nuvarande.

Jag har inte cykeln här så att jag kan mäta nu, men när jag plockade grejer från min Canyon Spectral M till en Airdrop M var bakbromskabeln för kort.

Tillbaka
Topp