Bonzo
Aktiv medlem
Frågor man VÅGAR ställa, egentligen....
Mmm, misstänkte det. Skitprylar. Blir till att kontakta tysken imorgon då.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mmm, misstänkte det. Skitprylar. Blir till att kontakta tysken imorgon då.
en möjlighet är att du har haft den påslagen så länge att ljusdioden blivit varm, och då begränsar den sig till lägsta läget oavsett hur du trycker. står det i instruktionen.Det gör ingen märkbar skillnad när jag trycker på knappen när lampan är tänd. Lampan blinkar till men fortsätter lysa med samma styrka som innan.
På och av funkar som du skriver.
Eller är det kanske jag som förväntar mig för stora skillnader mellan lägena? Men visst borde man väl kunna se skillnaden med blotta ögat i ett nedsläckt garage?
Här är två:Jag vågar nog ställa den här frågan:
Vilka alternativ finns till Garmin Varia, och hur väl fungerar de?
Höhö.
Jag vågar nog ställa den här frågan:
Vilka alternativ finns till Garmin Varia, och hur väl fungerar de?
Jag har inte haft lampan tänd innan jag testade så den bör inte vara överhettad.en möjlighet är att du har haft den påslagen så länge att ljusdioden blivit varm, och då begränsar den sig till lägsta läget oavsett hur du trycker. står det i instruktionen.
vissa lampor beter sig på liknande sätt när batterispänningen sjunkit under ett visst värde.
och vissa batterier behöver lär behöva motioneras ett par gånger för att nå sin kapacitet.
eller också är lampan defekt.
Vet du var man köper dessa bäst och billigast? Det verkar inte finnas något överflöd av distributörer och detaljister som har dem.Den här lösningen verkar fungera bra för många.
Visa bilaga 732242
Jag köpte en Varia när XXL sålde dem för 1000kr i vintras. Blev tvungen att köpa en Edge 530 senare eftersom min 800 inte supportar Varia. Båda (Varian och 530:n) ligger fortfarande oanvända i kartongerna hemmaJag har läst på inför den här säsongen. Trek gick bort efter en review där den betedde sig konstigt (kan ha åtgärdats?), Magicshine och Bryton är närmare Varia. Hur det har mjukvaruppdaterats och vilka ytterligare konkurrenter som tillkommit under sommaren har jag inte koll på.
Men den är lurig den här. Det finns alternativ till Varia. De fungerar nästan lika väl som Varia. Men inte riktigt. En Varia kostar inte SÅ mycket längre, på rea. Är det ändå värt att gå på en konkurrent för att slippa Garmin?
Jag har övertänkt och misslyckats med att komma till skott. Min rekommendation är att inte tänka, bara köpa. Vilken som.
Sent svar men jag hade nog köpt ett par billiga hjul (1500kr?) så en köpare kan provcykla. Lättare att sälja då. Men du kanske redan har sålt den? (Ej intresserad själv, har f.n lite för mycket av varan)Är det dumt att sälja en cykel utan hjul, utifrån ett ekonomiskt perspektiv? Det handlar om en lvg som kostade 50000 ny för två år sedan. Originalhjulen är long gone.
Bike 24 har något liknande https://www.bike24.com/cycling/accessories/bike-mirrors?page=2Vet du var man köper dessa bäst och billigast? Det verkar inte finnas något överflöd av distributörer och detaljister som har dem.
Trova un rivenditore - Sprintech Bicycle Safety Accessories
I prodotti Sprintech® sono diffusi soprattutto nei paesi dove la bicicletta possiede lo stesso status e la stessa dignità di veicoli più ingombranti e,www.sprintech.eu
Du har missförstått. Lösningen måste vara elektronisk och fräck med ljusblink och pip och batterier och sådant.Den här lösningen verkar fungera bra för många.
Visa bilaga 732242
Jo. Har man inga i-landsproblem går det bra att skapa dom.Du har missförstått. Lösningen måste vara elektronisk och fräck med ljusblink och pip och batterier och sådant.
En bakåtriktad kamera med tillhörande display skulle kanske kunna vara ett hi tech-alternativ till konventionella backspeglar. Fördelen är väl att man slipper ben och annat som skymmer sikten, samt att kameran alltid är riktad rakt bakåt, oavsett hur man vrider styret. Någon som har erfarenhet av dylika kameror till cykel? Hade ju inte varit fel att kombinera en sån med radar, någon form av ljudsignal och blinkande ljus som gör att bakomvarande trafikant reagerar. Men billigt lär det knappast bli.Du har missförstått. Lösningen måste vara elektronisk och fräck med ljusblink och pip och batterier och sådant.
Exactamente!Jo. Har man inga i-landsproblem går det bra att skapa dom.
Hmm. vill montera ett Shimano "I spec EV " växelreglage på ett SRAM Guide bromshantag.
Någon, vänlig själ som kan hjälpa mig vad jag behöver för adapter?
Gärna med länk till var jag köper den prylen?
P.s det är för höger sida på ett mtb-styre.
Jävlar vad svårt det var med alla "standarder" och marknadsföring.
(Nästan lättare att köpa en metallfräs och göra en själv)
Hmm. vill montera ett Shimano "I spec EV " växelreglage på ett SRAM Guide bromshantag.
Tack båda för hjälpen!Jag hittar Problem Solvers MisMatch Adapter 1.2 och 2.2 hos tysken, men de är för "I spec II". Jag vill inte veta om djunglen av Shimano spec "standards". Hoppas att någon annan vet mer.
Hur gör du med bristen av tillfredsställande känsla när man slipper en klämma på styret (i väntan på specialarbetet förstås)?Tack båda för hjälpen!
Men det blir nog att köpa ett växelreglage med vanlig klämma. Klart billigare
(Ska be något av barnen att, när de börjar gymnasiet, fräsa till en sån där adapter i teknikudervisningen. Ett perfekt specialarbete!)
Hur gör du med bristen av tillfredsställande känsla när man slipper en klämma på styret (i väntan på specialarbetet förstås)?
Handlar inte det om uppfostran?Den känslan finns bara hos far. Min son var inte intresserat av att byta till en Magura Shiftmix klämma när jag fick en med en broms som jag inte behövde.
Handlar inte det om uppfostran?
ISEV-MM här https://www.wolftoothcomponents.com/products/shiftmount?variant=39283073318947Hmm. vill montera ett Shimano "I spec EV " växelreglage på ett SRAM Guide bromshantag.
Jag skulle nog tvärt om våga påstå att 30,9 är rätt ovanligt på den sortens cyklar som har en dropper och att begagnatmarknaden speglar det.Jag kan inte släppa funderingen, måste befria den någonstans, så blir det i den här tråden.
Varför finns det så få begagnade dropperstolpar till salu i just ø30,9 mm ?? Oavsett på slaglängd.
Just nu på K&S finns det flertal till salu i ø31,6 mm, ett fåtal ø27,2 mm och till och med några ø34,9 mm (som har nämligen varit sällsynta fram tills nyligen) men absolut inte några i ø30,9 mm.
Jag har alltid trott att 30,9 och 31,8 mm är de vanligaste diametrarna; dumt att de ligger så nära varandra i storleken, men sådan har verkligheten varit. Rent statistikmässigt borde båda diametrarna vara representerade på den begagnade marknaden i ungefärlig samma volymer. Men det förekommer inte.
Att ø27,2 mm som lämpas mest till gruscyklar har gått runt ø30,9 mm i populariteten är förvånande till mig. Finns det plötsligt stor efterfrågan efter dem? En konspiration på gång?
Jag skulle nog tvärt om våga påstå att 30,9 är rätt ovanligt på den sortens cyklar som har en dropper och att begagnatmarknaden speglar det.
Jag kom osökt att tänka på det här inlägget.Har en torxskruv på mitt kolfiberstyre vars huvud har demolerats (gängorna på skruvhuvudet har blivit till en grop utan fäste).
Vad är best practice för att få loss skiten?
Har en torxskruv på mitt kolfiberstyre vars huvud har demolerats (gängorna på skruvhuvudet har blivit till en grop utan fäste).
Hur sitter den? Försänkt så du inte kan komma åt runt skallen med t ex polygrip?Har en torxskruv på mitt kolfiberstyre vars huvud har demolerats (gängorna på skruvhuvudet har blivit till en grop utan fäste).
Det finns SunRace-kassetter 12sp som passar på Shimano HG. Om du kan tänka dig ha minsta drev på 11 (och inte 10 som systemet med Microspline möjliggör.) Alltså om det suttit Shimano kassett innan, och inte SRAM med XD.Tjena!
Har precis köpt ett par Mavic crossmax 29 hjul. Ägaren innan mig har haft en 10s kassette på den men jag vill byta till 12s och har insett att då behöver jag byta freewheel. Till ett Micro spline?
Men efter lite sökande blir jag inte mycke klokare på vad det är för freewheel jag ska köpa och om det ens fungerar så som jag tänker mig. Någon kunnig som förstår sig bättre på detta än mig?
Tanken är att använda Shimano xt 12s kassette.
Tacksam för hjälp.
Men efter lite sökande blir jag inte mycke klokare på vad det är för freewheel jag ska köpa och om det ens fungerar så som jag tänker mig. Någon kunnig som förstår sig bättre på detta än mig?
Bara för att du vet vad du ska googla på ju! Men tack! Detta paret är äldre med skulle jag tro. Inte boost nytt ialf. Kanske ska skippa hela xt kassetten och göra på Sun Race som någon skrev. Men allt annat på cykeln är xt så det känns lite synd att bryta det där. Kanske får bli så för enkelhetens skull.Om ditt hjul har Instant Drive 360 (ID360), vilket Crossmax hjul bör ha enligt mitt 5-minuters googlande, då passar andra ID360 frihjul till navet. Ser även ut att den här modellen säljs med alla tre frihjul som alternativen, så kompatibiliteten måste finnas.
Vill du byta från Hyperglide till Microspline, finns det ett ex här, SKU LV3990100: https://www.bike24.com/p2347535.html
Visa bilaga 765703
P.S. Jag insåg att jag har ett par Crossmax 29 hjul i källaren, men är för lat att gå dit och kolla (ta av hjulet, dra i trummen. o.s.v.). Och mina är några år äldre, vet inte om Mavic har ändrat designen under tiden. Men Mavic Deemax hjul kommer säkert med ID360, det såg jag själv.
Vad hände med kraftmätare?Har vi helt slutat använda Effektmätare? Alltså ordet? Det var länge sen jag såg en annons eller ett inlägg här på forumet där någon säljer eller nämner en effektmätare. Wattmätare verkar vara det vedertagna uttrycket numera, när blev det så här?