Christiano
Aktiv medlem
Frågor man VÅGAR ställa, egentligen....
Mycket rimliga alternativ, dags för en omröstning kanske?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nä, sidan 3 då är det dags för annat.Mycket rimliga alternativ, dags för en omröstning kanske?
Fast det blir rätt långt när vederbörande behöver förklara vad och varför till människor (som mig.. ) från förr.Folk nuförtiden orkar inte skriva långa ord. Se bara på SMS, det behövs en avkodningsnyckel för att förstå alla förkortningar.
Wttmt3 är mycket snabbare att skriva än effektmätare.
Vad hände med kraftmätare?
Bland annat Burgtec har ett styre med 80mm rise. Det borde finnas lite här och där.Är det någon som har tips var jag får tag i ett styre liknande denna? Med hög Rise
Jo precis, problemet är att jag inte hittar ”lite här och där”Bland annat Burgtec har ett styre med 80mm rise. Det borde finnas lite här och där.
Varför inte posta en länk?Jag är för snål för att prenumerera på de revolutionerande länsnyheterna
För hårt spänd SPD-pedal...?HåkanC: Det hade varit för enkelt med ett svar!
Visa bilaga 785541
När jag var 13ish vurpade jag på cykeln, spetsade låret på ett metallstaket, rullade hem ståendes med det friska benet på ena pedalen. 2 månader senare när såret inte läkte något vidare tvingade min mormor mig att visa min mamma som körde upp mig till sjukhuset. Behövde opereras.HåkanC: Det hade varit för enkelt med ett svar!
Visa bilaga 785541
När byter ni bromsbelägg? Jag upplever att min frambroms har börjat ta ganska långt in och tänker att det beror på att bromsbeläggen slits.
Dock ser det ju ut att finnas mycket kvar av beläggen, ca 1,5-2mm.
När brukar ni byta? Går det justera bromsen på något sätt? (Magura Thirty)
I praktiken påverkar det. .i alla fall shimano. Justera reach så går det bra
Nej Shimano påverkas helt klart. Jag har slipat ner ett bleed block så det är tunnare än original för att kunna fylla bromsen helt och kunna använda hela beläggen utan att känslan blir dålig.Då måste något vara fel med dina bromsar. Konstruktionen av hydrauliska bromsar gör att bite-point alltid är samma oberoende av tjockleken av belägg (förutom när man överfyller reservoaren för att för kortare bite-point) I praktiken påverkar det inte på alla Magura bromsar vi har i familjen. Jag får plötsligt skräpljud när belägg är slut och märker ingen skillnad i bite-point efter att jag har dragit i handtaget tre gånger efter byte.
E-DEEMAX 30 29 - Mavic
A 30mm E-bike specific rim that’s super strong, tubeless ready and with PFP technology. The rim is welded and laced with 28 double butted spokes on downhill inspired hubs. All the E-Deemax reliability and toughness within reach.www.mavic.com
Måste man tejpa dessa för att köra slanglöst?
Ja jag läste också det, innebär det att den redan är tejpad eller måste man tejpa själv?Tubeless ready technology
A tubeless rim profile with tubeless tape make it easy to ride tubeless tires for more traction and less risk of flat
Själv så chansar jag inte på sådant. Hade bytt styre.missade detta vid begagnatköp, tidigare ägare har borrat och gängat hål i styrets undersida för att fästa en korg. kan man få en hobbyingenjörsgissning om hur försvagat styret är? stammen sitter runt om hålen.
Visa bilaga 788514
missade detta vid begagnatköp, tidigare ägare har borrat och gängat hål i styrets undersida för att fästa en korg. kan man få en hobbyingenjörsgissning om hur försvagat styret är? stammen sitter runt om hålen.
Visa bilaga 788514
Från noll till två länkar, brukar jag göra.Jag ska byta kassett och går från 34 till 36 bak (grus, 2x11). Hur mycket längre kedja behöver jag?
Bara nyare AXS växelförare brukar ha flera små enstaka reservdelar till salu. Till äldre modeller kan man oftast bara köpa nya trissor och inget annat. Tredjeparttillverkare har ibland något, men inte varje möjliga bit.Dubbel postar i denna tråd då det kanske är mer rätt tråd... Letar efter dragfjädern som sitter i "parallelogramet" på en sram xx1 12s mekanisk växelförare men den verkar inte finnas som reservdel? Är säkert samma fjäder på flera olika tänker jag men har inte lyckats hitta ens ett artikelnummer.
Ja, känns som att det är vägen att gå. Lyckades dock böja till en ny loop på den gamla avbrutna fjädern nu. Växlar som den ska och blev bara ett halvt varv kortare så kanske håller.Bara nyare AXS växelförare brukar ha flera små enstaka reservdelar till salu. Till äldre modeller kan man oftast bara köpa nya trissor och inget annat. Tredjeparttillverkare har ibland något, men inte varje möjliga bit.
Andra tillverkare är inte särskilt bättre, tyvärr.
Du har kanske större tur om du hittar en likadan havererad växel billig och sedan transplanterar fjädern.