Frakt Cyclecomponents

42Hz

Aktiv medlem
Frakt Cyclecomponents
Detta var ju trevligt!

Saxat från deras 'nyhetsbrev'.

"Vi har nu delat in våra artiklar i fyra olika fraktklasser; Brev, Postpaket, Skrymmande och Cykelfrakt.

Detta innebär att många artiklar vilka du tidigare fått levererade med Postpaket kan du nu få levererade med Brev, som kostar hälften så mycket som Postpaket. Du kan alltså lägga order på mindre artiklar och få en lägre frakt. Vilken fraktklass en viss artikel tillhör ser du direkt i butiken på varje artikel. Detta gäller f.n. endast svenska kunder."

Frakt Cyclecomponents
Jag beställde en fälg (+massa annat) och den gick som postpaket. :-D Vad är egenligen skrymmande? (Jag vet att det finns någonstans på posten hemsida, men ids inte...)

Förövigt gick min första CC beställning finfint, tog väl knappa 2 veckor kanske, men det är (till stor del iaf) är mitt eget fel som skall ha så konstiga grejer. Mycket därför jag beställde från dom, dom hade (eller kunde ta in) alla grejerna och priserna är ju trevliga!

Nu skall man bara köra skiten ur medelsvenssonfälgen 717, så man kan montera den nya DT XR4.1! Hjul med bara DT är trevligt :-)

Frakt Cyclecomponents
pratade med Cyclecomponents igår!

Var osäker på deras frakter. Skulle beställa bla klossar som låg på klass2-frakt! Samt en Hayesadapter. Beställde inte via hemsidan just på grund av den vridna fraktkostnaden, så jag ringde.

Det var inte värre än att han ändrade fraktpriset direkt när vi pratade i telefon och vipps så uppdaterades hemsidan till en lite billigare peng.

Tror att det inte har uppdaterats på sidan, men det är nog bra att ringa eller maila så fixar dom till det!

Tjänade för övrigt 120 stålars på att köpa grejerna på nätet. (totalpris lokal cykelhandlare 370) Inga stora pengar men ändå.

Fattig student som man är..

Tillbaka
Topp