Frakta cykel Gbg -> Sthlm?

• Trådstartare Trådstartare Johan_El_Moerte
  • Start datum Start datum
J

Johan_El_Moerte

Guest
Tjena alla. Jag har min mountainbike i Göteborg men skulle behöva ha upp den till Stockholm över sommaren. Tyvärr har jag inte bil och jag tänkte inte heller cykla upp den. Därför undrar jag om någon har förslag på hur man enklast och billigast kan frakta den mellan städerna? Något speciellt att tänka på?

Alla tips välkomnas!

Ta med den på tåget, om du åker tåg. Det verkar vara OK om man bara kamoflerar cykeln lite.. Se tråden "skicka cykel"!

SAS kan vara kinkiga. Jag hade en lång debatt en gång då cykeln var i väska. SAS försökte hävda att eftersom väskan innehöll en cykel så skulle jag betala som om jag kom med en lös cykel... Mot en rimlig penning skulle jag ev. kunna köra upp den. Skall till sthlm inom kort för att hämta min cykel ner till Stenungsund... Det beror lite på vart cykeln skall o.s.v. Skicka ett PM om det är intressant.

Det kostar 200kr extra att ta den med flyget, man behöver inte ens packa in den, bara vrida styret och ta av pedalerna. Flög ner Surlyn för inte så länge sen och tjuvkikade på bagagehanterarna, de var iaf vid det tillfället väldigt försiktiga.

Annars kör jag också upp med bil till helgen antagligen.. ;)

Hej
Kolla med "Blondie" i Kungsbacka (Åkeri) dom har flera bilar som kör till Stockhom sex dar i veckan. Någon kanske kan ta med cykeln och så kan du hämta den på teminalen i Västberga.

Tillbaka
Topp