Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Smart. Aldrig tänkt på att man kan slipa upp ytan. Sant att dessa no name hjul till kompletta köp cyklar inte brukar vara av bästa kvalitet. Går att hitta koppar/konor men man får leta upp. Hitta specifikationer på dimensioner etc, vilket tar tid. Antagligen funkar ett shimano set. Men personligen hade jag inte lagt den tiden, kostnad o tid väger inte upp. Mer värt att köpa nytt. Men helt klart värt att trä en bult igenom. Borrmaskin O slipa ner dom lite, då du inte har mycket att förlora. Du bestämmer, lycka tilltroligen inte.
För många år sedan jagade jag sådana och gav till slut upp.
Tyvärr är sådana hjul slit och släng.
Jag har flera gånger slipat upp dåliga konor. Sätter dem i en svarv och lägger en smärgelduk runt ett skaftet på ett lagom tjockt borr och går mot finare och finare smärgelduk och avslutar med polerdukar.
Skadar säkert ythärdning, men det brukar gå att få ut ett par år pendling till på hjulen.
(Har man inte tillgång till svarv kan en pelarborrmaskin funka om den är tillräckligt stabil i axeln. Min gamla borrmaskin kastade för mycket.)