Frambroms sönder. Köpråd.

smiley87

Medlem
Hej!

Jag vet inte alls vad jag ska köpa för något för att fixa denna frambroms. Hittar massa vajrar som är 2 meter men behöver typ bara 20-25cm.

Behöver jag även byta klossarna ?

IMG_20220717_153223.jpg

Mvh

Ja de är längre. Montera och kapa. Passa på att köpa nya bromsklossar när du ändå är igång.

Bilagor

• D37C2506-5B67-4DE6-A3D0-40C73E632272.jpeg
    D37C2506-5B67-4DE6-A3D0-40C73E632272.jpeg
    100.4 KB · Besök: 39
På A svarar jag att en sån funkar nog. Du får klippa av det som inte behövs med en tång. Hoppeligen följer det med en liten hylsa att klämma fast över den avklippta vajern så att den inte fransar upp sig, annars får du försöka återanvända den gamla, eller hitta en ny separat.

På B svarar jag, -Inte nödvändigtvis, du kan lika gärna byta dessa senare, när/om det behövs.

På A svarar jag att en sån funkar nog. Du får klippa av det som inte behövs med en tång. Hoppeligen följer det med en liten hylsa att klämma fast över den avklippta vajern så att den inte fransar upp sig, annars får du försöka återanvända den gamla, eller hitta en ny separat.

På B svarar jag, -Inte nödvändigtvis, du kan lika gärna byta dessa senare, när/om det behövs.
Stilpoäng-likt det konstnärliga utförandet i isdans- till den som brukar "hoppeligen" i skriftspråk. För infödingar är det lika logiskt som "möjligast många" . Det är också ganska sällsynt i skrift.

Tillbaka
Topp