Det låter som du borde ta en titt på Tenways CGO600 Pro. Den kanske inte har världens största batteri, men du har inte så lång pendlarväg dessutom är cykeln lätt så det kan nog funka? Var noga med att den heter Pro, den andra som endast heter CGO600 har mindre (för litet) batteri som dessutom inte är avtagbart. Jag frågade googles AI om däcken och den säger:
"Maximal däckbredd: Om du vill byta till ännu bredare eller mer mönstrade däck (till exempel för vinterkörning) brukar ramen klara upp till ca 42–45 mm bredd om du behåller stänkskärmarna på, och upp till 47 mm om du monterar av skärmarna".
Eftersom du funderar på remdrift så antar jag att du inte har så väldigt mycket till branta backar på din väg? Det brukar väl sägas att remdrift inte är optimalt för branta backar. Annars har de också en variant med vanliga växlar, dock något kg tyngre.
Om du inte hittar någon cykelhandlare som saluför Tenways så skulle jag tro att det går bra att köpa direkt från tillverkaren. Jag såg i en recension på youtube att de har en kod på 4 siffror som du ska slå in innan man kan cykla iväg, och det skulle varit ett big no, no för mig. Dock så ska tydligen den där funktionen gå att stänga av via deras app eller något i den stilen.
Det där hade varit en intressant cykel för mig om den kommit med en step-thru ram, något större batteri men fortfarande ungefär lika lätt.. Och om nu remdriften är ok uppför en del backar också, har aldrig provat det.