framtida resa till åre

Lilldykarn

Ny medlem
framtida resa till åre
ska kanske lura upp farsgubben och en kompis (scotten) till åre nästa sommar...
vill ha reda på priser för hyrcykel å stuga...
va ska man hyra för hojj, ja vill inte ha en som e för tung men ändå hyfsat med slag, hellre lite lättare och lite mindre slag, men vill ändå köra riktigt fort...
vill gärna ha lite bra tips..;)

Senast redigerad av en moderator:
framtida resa till åre
Stuga brukar väl kosta en cirka 500hundrig/dygn för 4+1 bädds stuga.
Liftkort cirka 1k /vecka.
Om du ska använda liften upp och bara cykla nerför så skit i om det väger mycket. Det är bara bra, får då får du upp farten fortare.. Nästan iaf.
Så mycket slag som möjligt är det som gäller i åre. Jag kör iaf inte under 17cm bak o fram :)

Senast redigerad av en moderator:
framtida resa till åre
Liftkort ca 160kr per dag.

Cyklar du med XC-cykel så rekomenderar jag STARKT att i alla fall 1 dag hyra en cykel som är gjord att cykla utför med. Det är näst intill en otrolig åkupplevelse om man kommer från en cykel med lite dämpning och får sig ett par åk med en Stinky eller liknande.

framtida resa till åre
Adam7125 skrev:
-------------------------------------------------------
> Versus: Hastigheten är inte beroende av vikten.
>
>
> /Adam
>

Ironi kallas det..

Som någon annan skrev så hyr en fulldämpad ifall då inte har tillgång till en. HT är inget vidare i längden där. Inget kul för handlederna. Om man inte kör cross eller dyl. Dessutom brukar det gå fortare med fs och man vågar mera :)

framtida resa till åre
Eric W skrev:
-------------------------------------------------------
> Liftkort ca 160kr per dag.

Tjena!

i vilken drömvärld då? 06 kommer ett dagskort att ligga över 200:- enligt vad jag har hört ifrån skistar..

framtida resa till åre
200 kronor? Det är ju jössesalldelesfördyrt. Inte alls i paritet med andra liftpriser utomlands (hört ryktesvägen) eller så. Iofs tar Sunne 100:- för en heldag i liften och det är inte riktigt lika högt berg. Plus att man får nöja sej med ankarliften... Hmmm. Jag tycker det är för dyrt iaf! Jag knyter näven i fickan och betalar...

Tillbaka
Topp