Framväxelvajerdragning Mortirolo
Har en Wilier Mortirolo som jag skulle byta vajrar på för nån vecka sedan. Det mesta gick som det skulle men jag stötte på patrull med vajern till framväxel. Den går som vanligt ner runt vevpartiet och sedan in i ett litet hål i ramen, tittar sedan ut igenom snett ovanför bakgaffeln och går vidare upp till växeln. Dra ur det gamla skräpet gick bra men sedan var det lögn att trä igenom en ny vajer. Har även känt efter met ståltråd och pianotråd och försökt söka genomföring men det känns som tvärnit strax innanför övre öppningen.
Nån som har kunskap att dela om hur det (bör) se ut på insidan, samt tips på hur jag får igenom ny vajer? Jag har inte vågat använda mer våld än att medelst hadkraft försöka köra igenom pianotråd. Hojen är för närvarande mha ställskruv koverterad till 1x10 vilket funkar bra till vardags, men senast till VR vill jag nog ha möjlighet att nyttja lilla klingan också.
Ja, jag vet att den är j*vligt skitig, men jag föredrar att cykla framför att ligga dubbelvikt och topsa hojen i tid och otid ;-)
Nån som har kunskap att dela om hur det (bör) se ut på insidan, samt tips på hur jag får igenom ny vajer? Jag har inte vågat använda mer våld än att medelst hadkraft försöka köra igenom pianotråd. Hojen är för närvarande mha ställskruv koverterad till 1x10 vilket funkar bra till vardags, men senast till VR vill jag nog ha möjlighet att nyttja lilla klingan också.
Ja, jag vet att den är j*vligt skitig, men jag föredrar att cykla framför att ligga dubbelvikt och topsa hojen i tid och otid ;-)