[fräser] 77km, Fransson, Onsdag, 18:00

0range

Aktiv medlem
YR lovar fint väder så det blir dax för en fräserrunda igen.
Vart: Hisingen->Disereöd->Kareby->Kornhall... 77km
fart: Lagom 30-35 tempo.
Hållpunkt: vi måste vara i Kornhall (56km) senast 20:15, helst 19:55 så att vi kommer med en vettig färja.

Här kommer karta och länk till rutten http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=51000
Visa bilaga 95641

Senast redigerad av en moderator:
Hmmm...ska på aktiviteter på dotterns dagis på eftermiddagen, därefter fika och sånt
Men jag bör kunna vara hemma till 17:30.
Ska se om jag hinner ansluta vid Kärra (rödljusen), bör ju funka med 18:30? Eller är ni snabbare?

0range skrev:
-------------------------------------------------------
> Hållpunkt: vi måste vara i Kornhall (56km)
> senast 20:15, helst 19:55 så att vi kommer med en
> vettig färja.

Kör vi medsols istället och startar hyggligt i tid så hinner vi med färjan som går ca 18:44.
Det tar ca 44 min från Fransson då jag cyklar solo i hyggliga förhållanden, men jag kör inte så hårt då.

En fin variant är att köra till vänster efter färjan. Skickade förslag till cjmax för ett tag sedan:
-------
Cyklas motsols.
Går att korta av genom att svänga av före Tega till färjan.
http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=44067

Vägen runt Överön norr om Hisingen är trevlig: småkullig, slingrig, ganska smal men inte så trafikerad, hygglig asfalt.

Vi kör moturs så vi borde vara i kärra efter 25-30 minuters cykling. dvs. det borde funka att stå vid rödljuset å hänga vid 18:30

krito skrev:
> CJ,
> Det regnar ganska mycket och blåser desto mer...
>
> Nja, tror jag hoppar över dagens cykeltur...

Bit ihop nu... :-)

/CJ

cjmax skrev:
> "Nyspolade" men upptorkade vägar, solen skiner,
> det kommer att bli bra det här....
>
>
> /CJ

Du borde veta bättre...

Jag skyller allt på dig!

Förlåt att jag stack iväg, jag hade verkligen lovat att vara hemma till kl 21 eftersom vi skall till landet imorgon och vi måste packa typ hur mycket som helst ikväll!

Färjeväntan fanns inte riktigt med i min planering (fan det borde man fattat).

Jag hann med 2 minuters marginal och slapp skamvrån......

Patric

Oh, nja jo. Efter färjan så blev det en härlig skur som gjorde en genomblöt. Så sluta det regna nån stans mitt på Hisingen. Sen bara blöta vägar och stänk. Men innan dess var det hur fint som helst. Tack för turen.

/K

Tror det blev lite irritation på slutet då Orange ville hålla ihop klungan (ädelt), men vi var några som körde på hem i regnet och lämnade klungan bakom. Inte just, jag vet men för mig var det en nödvändighet idag, och jag ber om ursäkt för det.

Fram till regnet hade vi dock en helt fantastisk tur och Orange gjorde en fenomenal instas att hålla ihop oss. Fint försommarkvälls väder med gynsamma vindar gav stor njutning.

Tack Ulrik för initiativet!

Patric

Inte alls meningen att kränka;) er efter färjan men jag stack för att jag frös och ville få upp värmen regnet efter vi stått å väntat på färjan, började frysa rejält. Du är stark Orange varför hängde du inte på? De som tappade körde säkert max ur deras synvinkel sett och och höll uppe ångan, dessutom är det ju raka vägen hem därifrån. Men det är som patrik säger ädelt av dig att ändå hålla ihop med sista biten med de som kom efter.

Vi körde belgisk kedja hem sista 2 milen till Franssons för få upp värmen och även låta hjärnan "aktiveras" i den blöta avslutningen som blev torr igen vid i höjd med brunnsbo torget.

Tack för en kanon tur i vilket fall!

hajtand skrev:
> Du är stark Orange varför hängde du inte på?

Är du helt jävla dum i huvudet eller??

Nej det var väll inte direkt solidariskt men det är och kommer absolut inte bli någon vana. Egoismen segrade (i mitt fall, jag hade ingen tid att passa), det blir bättring nästa gång.

Halloj, nu har jag kommit ur duschen. Känseln börjar komma tillbaka i tårna.
Jag håller väl med Dillen och Paprikan, det var inte snyggast gjort, men jag frös som en jävla hund och det var mer eller mindre självbevarelsedrift att försöka få upp värmen lite.
Jag är väl den som brukar eller brukade bli ifrånkörd mest frekvent av de som var med idag och jag är också en av dem som varmast förespråkar att försöka hålla ihop gruppen under dessa turer. Vilket jag även försökte med hela vägen mellan Kareby och Kornhall (ca 15km) med ganska taskigt resultat kan tilläggas.
Normalt har jag heller inga problem att hålla mig ifrån att låta "hornen" växa ut, men som sagt jag frös utav bara helvete. Trots det är jag ledsen att det blev som det blev.
En annan sak som slår mig är om det är mer OK att köra ifrån ett gäng bara för "att man kan" (det verkar så) eller som idag när man höll på att frysa arslet av sig, vet att Orange inte var med på denna tur, men det var däremot Gerhard och då tillhörde han de "frånkörande", jmfr http://happymtb.org/forum/read.php/1/1126206?

Kanske borde vi pratat igenom lite bättre vad som skulle/borde ske redan på färjan och kommit till en gemensam överenskommelse innan vi åkte iland, eller kanske stannat någonstans där vi i alla fall hade skydd för regnet och kollat läget. Förhoppningsvis drar man ju någon sorts lärdom av dagens situation och som Dillen skrev, det blir bättring nästa gång.

Förövrigt tack alla för en trevlig SKÖN tur fram till Kornhall i alla fall.

/CJ

Trevlig tur, trots regn och ganska (understatement) kallt på slutet.
Vägen från Ytterby till färjan var ju en riktigt rolig liten sak.
Jag öste på vid Säve för jag skulle ju ändå vika av uppåt mot Angeredsbron vid Sävekorset, för att sen ensam streta mig vidare hem till Björsared. Ushligt kallt i vinden över bron, fast som tur var så slutade det regna där.

Tyvärr verkar det inte som om jag hinner med att cykla monkeybajk med 08:orna i helgen, däremot blir det Billingeracet i Skövde på söndag. Ser dock fram emot en helgtur lördag den 30:e, får se vad vi kan sno ihop tills dess.

Ses!

Det här låter juh lite kaosaktigt... Vart är bilderna så de blir lättare för oss som satt hemma i soffan att sätta sig in i vad som hände där ute egentligen?! ;)

//Martin

Jag cyklade ju inte precis som ni eftersom jag anslöt vid bron och vek vid den samma men min klocka visade 8.1 mil och snittet var 32.8!

drub skrev:
> Det här låter juh lite kaosaktigt... Vart är
> bilderna så de blir lättare för oss som satt
> hemma i soffan att sätta sig in i vad som hände
> där ute egentligen?! ;)

Missade du live-sändningen på Eurosport?

Konstigt idag: Kändes inte så farligt, men jag bara såg er andra glida iväg i uppförsbackarna.
Allt gick långsammare än det verkade. Tycker inte att det gick så illa annars, men jag körde i dimma i slutet så 0range kanske tycker annat...
När jag kom hem så snurrade det bara, maten har fortfarande inte verkat.

Stort tack till 0range och Krito som väntade. Jag hade hittat hem själv, men det är alltid trevligare om man är flera. Jag spenderade färje tiden med att äta (lite sent för att det skulle vara till nytta), borde nog insett att jag inte skulle kunna hänga på och gjort upp om det.
Alltid har man lärt sig något.

cjmax skrev:
> med på denna tur, men det var däremot Gerhard
> och då tillhörde han de "frånkörande", jmfr
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/1126206?

Jovisst, ibland är det svårt att låta bli. Jag har inga problem med att bli lämnad kvar så nära hemmet, men min intention är att inte göra så själv. Har inte tänkt släppa lika mycket igen, men det känns ibland som vi skrämmer bort de som ligger lite under gruppen i stort, hur skall de då kunna förbättra sig?
Efter VR blir det ingen inriktning på prestation för min del, då borde man kunna bete sig.

Lade upp turen här:
http://www.runsaturday.com/activity/tabId/64/activityId/82010/Default.aspx
Fram till vår lilla tur i Tega för att leta efter vägen till färjan hade vi över 33 km/h i snitt, totalt 30,8 (vilket säger lite hur snabbt det inte gick i slutet för mig).

Vädret - man ser inte hur kallt det blev då det regnade. Fast då det slutade, blev det skönt igen.
Krito fick nytta av sin jacka till slut. Själv fick man testa lite i regn också. Vid risk för liknande väder på VR så blir det varmare kläder.
happy0520.jpg ht=435

0range skrev:
> Är det ingen som vågar skriva lite data....
> Min dator dog i regnet efter båtturen

Glömde jag helt...

Mina stats, Franssons ToR

Medelpuls: 148
Maxpuls: 177
Distans: 78,6 km
Tid: 2:27
Medelhastighet: 32,1 km/h
Maxhastighet: 54,1 km/h

drub skrev:
> Det här låter juh lite kaosaktigt... Vart är
> bilderna så de blir lättare för oss som satt
> hemma i soffan att sätta sig in i vad som hände
> där ute egentligen?! ;)
>
> //Martin

En kamera hade antagligen inte överlevt....

/CJ

Tillbaka
Topp