Fräst lite 36t drev, spiderless...
Ville börja köra singel klinga på min XC hoj efter lite påtryckningar från cykelkompisar så jag tog och fräste en egen som inte blev riktigt bra då diametern blev 1mm för stor för antalet tänder, sen hittade jag en cad på nätet som jag tog tänderna ifrån och gjorde om resten så att det passade min sram vev med 120bcd.
36t är det minsta som går med 120bcd men då måste tänderna sitta med ca 2mm mellanrum inåt från spindelns armar för att inte kedjan ska ta i.
Det andra drevet blev bra och funkar tillsammans med styrare, provade aldrig utan.
Men jag ville krångla till det ytterligare så jag la till ett parti på varannan tand som breddar dessa 1mm på varje sida, sammanlagt 2mm, samt lite lättnings spår. Ett parti valde jag att inte lätta så jag kan fräsa in nån text om jag får för mig att eloxera drevet.
Vilken kvalitet jag kört i är lite osäkert men det verkar hålla bra.
Blästrade med nåt finkornigt joks så jag fick bort alla spår av fräsning.
Förhoppningen är att det senaste drevet ska funka utan styrare precis som nya XX.
36t är det minsta som går med 120bcd men då måste tänderna sitta med ca 2mm mellanrum inåt från spindelns armar för att inte kedjan ska ta i.
Det andra drevet blev bra och funkar tillsammans med styrare, provade aldrig utan.
Men jag ville krångla till det ytterligare så jag la till ett parti på varannan tand som breddar dessa 1mm på varje sida, sammanlagt 2mm, samt lite lättnings spår. Ett parti valde jag att inte lätta så jag kan fräsa in nån text om jag får för mig att eloxera drevet.
Vilken kvalitet jag kört i är lite osäkert men det verkar hålla bra.
Blästrade med nåt finkornigt joks så jag fick bort alla spår av fräsning.
Förhoppningen är att det senaste drevet ska funka utan styrare precis som nya XX.
Senast ändrad: