GoranS sa:
Det var väsentligen en omforumlering/motivering till varför jag tycker att 100% är fel nivå. Om man är villig att motionera först när subventionen når 100% av kostnaden så är man per definition inte villig att "betala ett öre" själv. Jag tycker faktiskt att det är rimligt att om företaget ska punga ut med pengar för att arbetstagaren ska få möjlighet att förbättra sin hälsa så bör arbetstagaren kunna bidra. Hoppas det tydliggjorde vad jag menade.
Egentligen tycker jag att det är knasigt att företaget alls ska bekosta aktiviteter jag genomför för att förbättra min hälsa. Det är dock en annan diskussion som vi inte behöver ta nu.
Jag ser inte helt relevansen till den senaste diskussionen i det första du skriver men tror att det fölger av det sista du skriver.
Täckning av 100% av kostnaden är ju ingen garanti för att ens de flesta som använder bidraget inte hade gjort det om de inte fått täckning för 100% så jag ser inte hur det är väldigt relevant.
Det finns väl väldigt mycket som tyder på att ett företag har en fördel av att de anställda förbättrar sin hälsa så morötter för att de ska göra det borde väl vara bra?