Frog 62, större däck tar i vajer

jespergbg

Medlem
Hej!
Fick hem en Frog 62 nyligen, jättefin barncykel verkar det som. Nu var grabben inte nöjd med däcken utan vill ha något som såg tuffare (grövre) ut och cykelönskemål curlar jag med glädje. Hittade Rocket Ron som är "fräcka" och dessutom lättare än original. Men bakdäcket går emot växelvajern som "genar" mellan vevparti och bakväxel, på bilden ser man den brevid originaldäcket. Hur löser jag det? finns det någon grej att hålla undan vajern med eller ska jag prova vajerhölje (och buntband) hela vägen mellan reglage och växel?

/Jesper

Bilagor

• DSC_0056.JPG
    DSC_0056.JPG
    82.8 KB · Besök: 28
Det finns ett annat problem med större däck på frog-62an. Fram går det bra, bak tar dom i den där avsmalningen i gaffeln.

Jag fick helt enkelt ta min elektriska slip och fila ner dubben på däcken på sidan en mm på varje sida för att få det att rymmas. Men nu är sonen nöjd och tycker den är bra mycket mer Mountainbikig än tidigare.

2014-09-2921.55.28.jpg

Här är första bakdäcket jag prövade, det snurrade inte ens. Nu sitter Rocket Ron bak och det funkar efter viss modifikation. Det tar dock inte i vajern. Men ser nu att jag måste undersöka det så att det inte händer.

Tillbaka
Topp