Frostnet????

Frostnet????
Sidorna är nere pga serverbyte. Forumet funkar dock säkert om man kan url:en dit, låg väl inte på samma server?

Senast redigerad av en moderator:
Frostnet????
Mange som är ordförande har gett upp Hammarbybacken och ska flytta till Åre istället. Han har inte insett att Åre också är ett fjuttberg.

Frostnet????
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Mange som är ordförande har gett upp
> Hammarbybacken och ska flytta till Åre istället.
> Han har inte insett att Åre också är ett
> fjuttberg.
>

Tjena!

Nåja, nu ska vi inte ta i så vi spricker, informationsansvarig i Sthlms Få har jag varit men inte ordförande.. Ordförande är Markus "Floyd" Petterson..

Sen är du bara avundsjuk för att jag kommer ha finfin kabinåkning 10 minuters cykelväg hemifrån.. :P

Frostnet????
> Nåja, nu ska vi inte ta i så vi spricker,
> informationsansvarig i Sthlms Få har jag varit men
> inte ordförande.. Ordförande är Markus "Floyd"
> Petterson..

Du har suttit på nån slags stol iallafall. Kom inte ihåg vilken så jag drog till med den högsta för att inte göra dig ledsen!

> Sen är du bara avundsjuk för att jag kommer ha
> finfin kabinåkning 10 minuters cykelväg hemifrån..
> :P

Det är ungefär så långt som jag har till Hammarbybacken. Men där finns ju ingen lift... :p

Frostnet????
jomper skrev:
>
> Du har suttit på nån slags stol iallafall. Kom
> inte ihåg vilken så jag drog till med den högsta
> för att inte göra dig ledsen!
>
Tjena!

Puss på dig.. =)

> Det är ungefär så långt som jag har till
> Hammarbybacken. Men där finns ju ingen lift... :p
´
Jo visst finns där en lift.. men den är inte igång..
Sen tror jag att avståndet frönäsudden-kabinbanan är klart mycket kortare än gamla stan-hammarbybacken..
Iofs tror jag du skulle klara att cykla dit på tio minuter, men inte med en dh-rigg..
Och jag skulle nog klara frönäs-bain på sju om jag tog i lite, men orka göra det när man har 800 fallmeter att se fram emot och man vet att dom är där nästa dag också..

Frostnet????
Tjena!

Dricka öl = Thaisson (a.k.a 2 Rum & Kök)
Skvimpa öl = Ser ut som det blir Holiday Club

Förövrigt så har Jomper mer än dubbelt så långt till bajen som jag har till kabin.. och då mätte jag fågelvägen.. Och jag kan cykla nästan raka vägen medans jomper måste traggla sig igenom hela söder och annat..

Frostnet????
Tjena!

Vail.. Hmm.. That works...
Jag har en minut till johannelundstoppen.. =P (Just had to..)

Btw Daner.. Du hade inte haft din profilbild om inte min morsa hade bett min pappas bästa kompis "Nenne" att rita lite barnbilder.. ;)

Frostnet????
Kära Kneecap, måste jag berätta detta en gång till: Det finns bara en stor stad i Sverige, och i den staden finns det en stor ö där merparten av de boende har koncentrerats. Här finner vi alltså sveriges största befolkningstäthet. Lite till sydöst om den ön (Åsön) ligger ett område där innevånarna trivs med att utöva sin rekreation. Det området kallas HAMMARBY, och är liksom fotbollslaget med samma namn sveriges populäraste!

Så visst, flytta var fan du vill. Vi är ändå flest, och det finns flera som är redo att ta din plats...

Kneecap skrev:

> Sen tror jag att avståndet frönäsudden-kabinbanan
> är klart mycket kortare än gamla
> stan-hammarbybacken..
> Iofs tror jag du skulle klara att cykla dit på tio
> minuter, men inte med en dh-rigg..
> Och jag skulle nog klara frönäs-bain på sju om jag
> tog i lite,

Frostnet????
Tjena!

Ok.. Förklara för mig varför jag ska transportera mig flera kilometer varje dag för att få köra ner för en kulle som är 80 meter hög.. eler några kilometer till så får jag en som är 90 meter hög för att snen åka en sketen draglift upp på toppen när jag kan ta en kabinbana som går 850 meter??? och detta bara 1400 meter hemifrån, samt attjag har oändliga antal mil med skog att cykla igenomn dom dagar jag inte vill cykla nerför.. svårt val det här.. hellas må vara grymt bra, men det finns ett hellas där också, plus så mycket mer.. ni är alla bara avundsjuka fö ratt ni inte får tummen ur er lycrabrallor och drar lasset dit den bra pkningen är..

förörvrigt rockar Gais röven av bajen..

Frostnet????
HAHAHAH...

"du är lurad, lurad min vän, du är lurad, lurad igen..." tack till KSMB!

Om man tror att Åre aka balllhult erbjuder samma frihet som Hellas så har man tagit fel... välkommen till de snåla markägarnas o liftbolagets sovjet... o den dag du kan erbjuda samma stigutbud så kan du ringa så kommer jag upp pronto... hehehe... det kommer att vara en kall dag i helvetet då.. eller jag menar Åre förstås... harharhar...

Frostnet????
Knäskål, Bajen är störst. Så är det bara. Det är ett enkelt demografiskt faktum.

Sveriges största stad/den största stadsdelen i den största staden/sveriges största befolkningsunderlag för en idrottsförening (som dessutom har en riktig lokal förankring) = majoriteten.

Tyck vad fan som helst, men det går inte att ändra på. Visst, gilla GAIS, men vi är fortfarande fler.

Frostnet????
VAFAN... Vet ni ens vad det är för topic ni babblar i?

Det är inte Åre vs Sthlm topic. Det är inte nåt j***a fotbollsforum. Inte heller är det en Sthlm Få -tråd.

Skulle däremot vara kul att höra lite on topic svar. Vad händer egentligen med Frost? Känns lite svalt på nåt sätt...

Frostnet????
Tjena!

Tobbe.. Din avundsjuka lyser med många ansilumen.. Vem har sagt att man bara behöver cykla på skuten, det finns hur mycket skog och mark som helst där markägarna itne kan säga ett dyft då man itne åker lift upp..
Det vet både du och jag.. :P

Markus: Jag gillar inte att vara en del av den stora svensson-massan.. Men stå du där med alla inne-människor på söder och skråla om erat grönvita lag och drick bira på Gröne Jägaren... :P

Henrik VXT: Visst vet vi det, avslöja inte vårat bortspelande av att svara på frågan om Frost..
Men jag kan väl svara ändå, just nu kommer det inte hända mycket med Frost, inte alls faktist..
Men vem vet vad som händer när vi tar fram våran smuts ur arkiven och slänger upp den på nätet.. ;)

Frostnet????
Jajaja KC... mkt snack o litet berg att åka på... o så verkar det fortsätta... men snart är det snö o då gäller andra lekar...

Frost är död o begraven! Trist men så är det iaf... blev mer alltmer trist o oinspirerande att jobba med det... för mkt lell, snickisnack, attityd o skitsnack för att det skulle vara kul att jobba vidare o låta det ta tid från mitt liv... nu lajar jag med annat som är skojs o roligt o smutsigt...

Frostnet????
Jag vet ju att Åre i princip är okuperat av Stockholmarna, så denna "interna" konflikt mot nån som har förmånen att kunna flytta dit luktar mest avundsjuka... ;D

Frostnet????
Tobias/Frost skrev:
> Frost är död o begraven! Trist men så är det
> iaf... blev mer alltmer trist o oinspirerande att
> jobba med det... för mkt lell, snickisnack,
> attityd o skitsnack för att det skulle vara kul
> att jobba vidare o låta det ta tid från mitt
> liv... nu lajar jag med annat som är skojs o
> roligt o smutsigt...

Är det bara siten frost som är borta eller även kärngruppen, med de (iofs inte allt för ofta förekommande) roliga filmvisningarna och festerna?

Frostnet????
jomper skrev:
> Det är klart vi är avundsjuka.

Med alla rätt :)

Här har vi en 300 meters f d skidbacke som det absolut måste beta kor i då kommunen inte har råd att sköta den längre. Därför kan den inte användas till ens en dual/4x-bana... :(

Frostnet????
>
> Här har vi en 300 meters f d skidbacke som det
> absolut måste beta kor i då kommunen inte har råd
> att sköta den längre. Därför kan den inte användas
> till ens en dual/4x-bana... :(
>

och då sackar du längd och inte höjdmeter

Frostnet????
Siten kommer (om inte Tobbe & co ändrat sig) komma upp igen på en av mina eller happys servrar men om jag förstått rätt inte uppdateras mer.

Frostnet????
Calle F skrev:
> Jag vet ju att Åre i princip är okuperat av Stockholmarna

Eftersom Stockholmare mest är inflyttade lantisar, och en Stockholmare flyttar till landet efter att först ha flyttat från landet till Stockholm, är Stockholmaren då en Stockholmare eller en lantis?

Frostnet????
Tjena!

Frost-siten kommer finnas kvar online..
Ang. fester och annat tycker jag att vi arrangerar en hel del sånt fortfaran, kanske inte under frost-namnet.. Men vi gör det.. Skulle vilja påst´å att i övermogron arrangerar fixed.se ett litet happening med mycket frost-anda i...

Tobbe: Vet du hur fetgrym jag kommer bli på lagg, jag kommer åka varje dag, och jag kommer ringa dig varje dag när jag åker och berätta hur bra det är.. :P :P :P :P :P

Tillbaka
Topp