Ful-lackering av ram i lght?? (Nu någon ful bild med.)

Morfum

Ny medlem
Hmm... ok, då ska man ge sig på att lägga lite färg på en ram i lhgt... Lackeringen e lugn, men vet inte om lägenheten är det. Funderar på leta upp ngt tomt förråd eller liknande i kulverten i huset där jag kanske kan plasta in ett "lackbås". Borde gå va utan att man får sitta i fängelse va? =D

Ramen jag ska lacka är inte en gås utan en DBR (X10?) tror jag det är, men har dock inte riktigt kunna specifiera cilken det är då det är små detaljer som skilljer samarna åt men lika är som iaf.. Dock lite trött på ramar från 90-talet nu men vad gör man inte för att få hojja?

jeje.. vi får se hur det går =)

http://www.pixbox.se/alb_show_id516281_page0.html
här är lite bilder på ramen och om någon vet vad det är för någon så hojta till, en datalj som skilljer dom från dom andra ramarna jag kollat på är att vajerdragningen går under röret och inte på sidan som jag sett..

mvh: Morfum.

Senast redigerad av en moderator:
använd pensel istället för sprej så skall det väl vara grönt. Jag råkar veta att man kan bli lite väl yr av att använda sprejfärg i utrymmen med otillräcklig ventilation så det rekommenderar jag inte. =)

Sprej luktar betydligt mer, vilket grannarna kan bli sura över. =9

Rickard: Har tyvärr bara sprayfärg på burk liggandes så det får bli det..

LTS: Det regnar och blåser, annars hade jag gjort det.

ingen som vet mer om ramen?

Håller med LTS, passa på en vindstilla dag med lätt molnighet.
Har en kompis som lackade bilen utomhus och resultatet blev perfekt.
/Pär

Vad du än gör, lacka inte i lyan. Gav mig på nåt sånt en gång i studenrummet. Hade färgdamm i hela lyan sen och långt ifrån allt gick att få bort :)

Jag har hittat ett tomt föråddsgång jag lånar lite.. Så slipper iaf att göra det i lägenheten. =)

Pesam: Cykel/andrenalin abstinens och får styrlagret till helgen så jag kan bygga ihop den då. (förhoppningsvis.)

Morfum skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har hittat ett tomt föråddsgång jag lånar
> lite..

tänk bara på att när du känner dig yr så har du fått i dig mer ångor än när du tål. =)

Jag lackade 2 stötfångare + dörrar allt sittande på bilen under ett partytält för någon månad sen.
Visserligen är ett partytält inte så extremt dyrt, men det kanske går att låna?

/putte

dålig idé. Jag kan bekräfta att Rikard har helt rätt... Grannar har dessutom bra minne har jag märkt...

Använd gasmask om du ska lacka inomhus - man får bara en hjärna och min var dålig redan när den var ny ...

Hoppas allt går bra!

/Janne

Biltema har en mask som är både billig och effektiv. Dock är det inte någon yrkesmask, man andas inte så lätt i den även om den filterar tok-bra.

/putte

Done, det har gått bra o jag har monterat ihop ram o sving nu iaf. Som sagt så är det en riktig ful-lackering som bara ska täcka över det västa slipmärkena.. Att den kommer bli repig i skit struntar jag i nu bara jag får ihop en hojj.

bilder kommer senare när jag kommit längre..
mvh.

kommer ihåg när ja va liten, lacka i våran tvättstuga, dykte det blev lite dimmigt efter ett tag, o ta mig fan, det va färg i luften, o när det la sig, så blev allt utanför det som var maskerat färgat :D:D 4 timmar me lacknafta o trasa va inte så kul :D

moget, mycket moget. för övrigt finns det nått som heter gasmasker, slå upp det, så ska har du lärt dig nått nytt idag.

Senast redigerad av en moderator:
Jag tycker du ska använda roller. Det måste ju vara svårast att få bra resultat med och därmed hårdast. ;)

Vad blir det för färg då? Galet morfum-lila med bruna stjärnor och rosa stripes?

Jensen skrev:
> moget, mycket moget.

Hmm.. jo, ganska moget faktiskt att skita i hur cykeln ser ut och försöka hojja ist? 2min med sprayburk i en källarlokal har nog en del andra gjort före mig..

för övrigt finns det nått
> som heter gasmasker, slå upp det, så ska har du
> lärt dig nått nytt idag.

Typ en sådan här då?
Bild192.jpg ht=480

Du var mig en butter en.. hoppas dagen blir bättre.

Westman: i wish =) den blir tråksvartmatt iom att den var svart med några slipfläckar som jag mest täckte över och inte en helomlackering.. =) Det kommer senare isåfall i fullt kaotiskt uteende =P

Jensen skrev:
> moget, mycket moget. för övrigt finns det nått
> som heter gasmasker, slå upp det, så ska har du
> lärt dig nått nytt idag.

Haha?...

Jensen skrev:
> mitt inlägg va riktat till "miss lycka", o hans
> lilla antydan.

där ser man. Var svårt att tolka för mig bara.
Mvh.

s skrev:
> Ser bra ut på håll!

*asg*
jo, inga närbilder här inte.. Flammig o shit men den ser iaf svart ut =). Da big pimpning kommer senare när skiten är fungerande och jag har tid över ;P

här är en bild från dagen mekande resultat. Svårt att komma vidare utan styrlager men med nya hjul & skiva båda fram och bak nu. Göttans. Verkar rätt lätt åxå i förhållande till min andra. Alu VS Stål äre som gäller nu =)

DSC00938.JPG ht=544

Mmm!

Jag kan inte se alla bilderna för tillfället, men fin är den. :)
nenja skickade en bild förut med.
Den ser ut att tåla lite mer stryk en din gamla. =)

Hoppas du är igång snart igen, jag lär komma in till er igen innan veckan är över.
Kanske imorn till och med. ;)

Mvh Roger.

Du börjar ju få lite justa komponenter i vart fall, hoppas någon släkting du aldrig hört talas om dör så du får ärva en massa pengar. Jag gillar verkligen din inställning. :)

the_TnT skrev:
> Du börjar ju få lite justa komponenter i vart
> fall, hoppas någon släkting du aldrig hört
> talas om dör så du får ärva en massa pengar.
> Jag gillar verkligen din inställning. :)

Jag gillar the_TnTs inställning :-)

PontusL skrev:
> Smutt! En äkta ratbike ska vara mattsvart! Är
> det plumses gamla hjul eller?

japp =)

Miche: Helgen hoppas jag.. *håller tummarna*

Rogger: då kör vi om jag har fått ihop den =)

TnT: tack, jo, det går sakta men säkert framåt.. igår fick jag dock gängpajj på vänstra vevarmen men den går att låssa med lite våld samt att man drar lossvevlagret på högersidan så drar den av armen.. får vara så tillsvidare iaf..

Mvh: Morfum.

Tillbaka
Topp