Fula Hojar!!

dabac

Aktiv medlem
kais01 sa:
att den sen har radiella ekrar både fram och bak med dito navbromsar adderar till den tekniska förolämpningen. ok jag vet av erfarenhet att det konstigt nog funkar rätt ok, men ändå:((
Med det antalet ekrar är det inte så konstigt, överdimensionering kan dölja många designfel...
Det var en tråd på ett amerikanskt forum om radialekrat.
Stämningen hann bli rätt hätsk innan det kom fram att han som sade att det var helt OK i alla lägen byggde 144-ekrade glidarhojar...

Egress

Medlem
Skulle kunnat lägga in den här i "Stål!"-tråden, men tycker den passar bättre här.
Första egenbyggda ramen som hängt i garaget efter att jag snodde gaffeln till ett annat projekt. Hittade en annan gaffel som passade och plockade ihop den igen med delar som låg och skräpade på jobbet samt hemma.

Apful. Men kul att rulla till lokala puben på.

IMG_2146.jpg

Egress sa:
Skulle kunnat lägga in den här i "Stål!"-tråden, men tycker den passar bättre här.
Första egenbyggda ramen som hängt i garaget efter att jag snodde gaffeln till ett annat projekt. Hittade en annan gaffel som passade och plockade ihop den igen med delar som låg och skräpade på jobbet samt hemma.

Ja bara byta ut gaffeln och visa den ståltråden ;) Jag gillade den skarpt.

Barometer

Medlem
Egress sa:

Respekt att såga sin egen hoj. Tyder på sunt förnuft och självdistans. Borde fler här göra. ;)
Dessutom var den inte så himla ful. Finns ju värre exemplar i tråden.

emmer

Ny medlem
gabbeon sa:
Atakua sa:
En del hyrcyklar i Singapore har en sån typ lefty stelgaffel. Dessutom är däcken luftfria. Vad har man för fördelar för sån design?
Samma i Berlin. Jag misstänker att tanken är att minimera stöldrisken.
Tror snara det är för att underlätta underhåll så att uthyrningscyklarna lätt kan hållas i skick.
Men visst är det mindre risk att något blir snott om det inte passar på något annat :)

kais01

Aktiv medlem
har visats på happy förut, i den här tråden tror jag. egentligen rätt attraktiv design förutom ett tillyxat lås.

men de väger x antal ton och sadelhöjden är om jag minns rätt omöjlig att ändra.

kais01

Aktiv medlem
next level; long, low, not slack...

skämt åsido, när problemen med allt lägre gaffelvinklar blir för tydliga; med stora styrkrafter och stark självstyrning upp på varje snett träffad sten; kommer en bättre designad variant på det fula vi ser här vara en väg framåt.

kul att någon vågar testa!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer