Fula Hojar!!

LTS

Ny medlem
Fula Hojar!!
Det är för att slippa tjat om skjuts på pakethållaren.

En annan förklaring kan vara att det är en lösning på problemet med att sadeln åker ner i botten, eftersom snabbkopplingen är öppen på bilden.

LTS

Ny medlem
Fula Hojar!!
Sadeln är uppenbart inte orginal. Den där cykeln lever ett snabbkopplingsliv i cykelställ. Jag tror att det är så att den har förlorat sadel/sadelstolpe som sedan ersatts av sadel/sadelstolpe från en annan cykel, och stänkskärmen följde med.

eketjall

Ny medlem
Fula Hojar!!
Med en stänkskärm som slutar ovanför navcentrum så är ju faktiskt risken att det ändå stänker upp i röva. Det där är en egolapp helt enkelt.
Men jag håller med om att det vore med sympatiskt med en kompislapp som också hade tagit tag i problemet.

Octagon

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Henrik_E sa:
När man går full radavist. Det värsta är att det är ett custombygge.
Nääästan att man lyckats placera vevpartiet exakt mellan hjulen. Jag tror att den byggts enbart i undervisningssyfte får att man ska förstå innebörden av tåöverlapp. Och ont i ryggen.

ForesterGuy

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
emmer sa:
gabbeon sa:
Atakua sa:
En del hyrcyklar i Singapore har en sån typ lefty stelgaffel. Dessutom är däcken luftfria. Vad har man för fördelar för sån design?
Samma i Berlin. Jag misstänker att tanken är att minimera stöldrisken.
Tror snara det är för att underlätta underhåll så att uthyrningscyklarna lätt kan hållas i skick.
Men visst är det mindre risk att något blir snott om det inte passar på något annat :-)
Passar det på den här cykeln från 1910?

Bilagor

pbeijer

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
LTS sa:
larsaw sa:
pbeijer sa:
Denna var inte vacker.
Alltså seriöst, vart har du hittat den där?! Skaparen har ju liksom ansträngt sig... Laufrad-gaffel o Pinion-låda! Men varför förstöra med aphögt BB och det där styret m.m. Uppriktigt nyfiken!?
Det är inget lågprisbygge. Den ser ut att vara gjord för expeditionsbruk med alla fästen. Frågan är var?
Såg den på instagram, kommer inte ihåg var.

Transwave

Medlem
Fula Hojar!!
Denna kändes mer cool än ful när jag såg den men kom inte på något bättre ställe att lägga in den på än här - en äkta ratbike! Blir nyfiken på hur ägaren till ett sådant bygge ser ut..
IMG_20180815_1211391.jpg

'
IMG_20180815_1212001.jpg

Transwave

Medlem
Fula Hojar!!
Den här typen av hojar hade några fans under den korta tiden de var moderna. Att tänja på gränserna är spännande och vissa var rätt coola men inte denna 2-hjuliga giraff :) Har svårt att tänka mig att den var särskilt bra på något heller jämfört med vanliga DH hojar.
ful_dh.jpg

Senast ändrad:

kais01

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
tmalm sa:
kais01 sa:
ss som i singlespeed?

undrar vad avsmalningen på sadelröret har för funktion...
Du menar där sadelröret blir sadelstag?

Tycker den va cool!

/T
övergången är avsmalnad av oklart skäl.

designen är ju inte oäven förutom just sadelinfästningen som ger intryck av 'tänkte inte på deeet'. hade man låtit bakre svängen av överröret sas runda sadelstolperöret i en sväng bakom detta hade man varit hemma.

xyz-saft

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Transwave sa:
Den här typen av hojar hade några fans under den korta tiden de var moderna. Att tänja på gränserna är spännande och vissa var rätt coola men inte denna 2-hjuliga giraff :) Har svårt att tänka mig att den var särskilt bra på något heller jämfört med vanliga DH hojar.
Nu får du gå hem! Den där är asball! Den var garanterat grym på att dubbla trappor och dr0p till pl4tt från hustak.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer