Fula Hojar!!

j12d342

Medlem
Fula Hojar!!

soddamarre

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Ser ju ut som vilken barncykel som helst, fast uppskalad. Skulle vara intressant att prova hur det är att åka runt med så stora hjul.

123456789

Aktiv medlem
Fula Hojar!!

Egress

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Nä denna klassade inte in som ful. Riktigt jävla grym tycker jag, är redo att köpa en direkt. Var finns dom om dom finns?
Delade denna i "36er"-tråden för ett tag sen här: https://happyride.se/forum/threads/36er.3306839/post-3755497

Min bild var dock tagen innan cykeln fick en uppgradering med Force AXS/XX1 groupset.
Med risk för att få smäll på fingrarna för annonsering så kan jag nämna att jag är Curve's chefsmekaniker och det kan eventuellt hända att vi kommer släppa den här modellen till försäljning.

Jonrun

Aktiv medlem
Fula Hojar!!

svebilius

Medlem
Fula Hojar!!
Styrhuvudsvinkel och gaffelvinkel är samma sak, det du menar är nog att gaffelbenen är vinklade vilket ger ofset ifrån styrhuvudet men inte samma sak
Har inte ni andra internet? Det ska medges att det är mer sportsligt att försöka filosofera sig fram till ett resultat. Tempo och triathloncyklar ska väl ha rätt så flack gaffelvinkel då de ju inte är gjorda för att svänga med.
Banner-tf1-SPB-4.jpg

Berk

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Har inte ni andra internet? Det ska medges att det är mer sportsligt att försöka filosofera sig fram till ett resultat. Tempo och triathloncyklar ska väl ha rätt så flack gaffelvinkel då de ju inte är gjorda för att svänga med.
Visa bilaga 459567
Jag missade den bild. Ja, den har en vanlig gaffelvinkel. Alla andra bilder är så otydliga att man inte ser att den finns panel på både sidorna av styrhuvudet. Jag trodde att gaffelvinkel var 90 grad för att panelerna är raka.

InlineOla

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Styrhuvudsvinkel och gaffelvinkel är samma sak, det du menar är nog att gaffelbenen är vinklade vilket ger ofset ifrån styrhuvudet men inte samma sak
Efter en stunds klurande har jag insett att du har rätt, dock med rättelsen styrrörsvinkel. Styrhuvudet kan ju diffa rejält mot styrröret vad gäller vinkel, ex Radon Skeen.

r72

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Bianchis nya gravel kan vara det hemskaste på länge.....
Visa bilaga 458821
Det här var ju riktigt illa. Den känns ju helt skev på något sätt, de olika delarna hänger inte ihop. Det känns ju som tre personer har designat olika delar utan att se vad de andra gjort, och sedan bara satt ihop den till en cykel. Jag får ont i ögonen av att titta på den. Cyklarnas motsvarighet till den här bakluckan kanske?
1608712166312.png

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer